Hiába kavart politikai vihart a PSP Peugeot-Citroen gyárbezárással és többezres elbocsátással járó átszervezési terve, a vezetőség kénytelen kitartani a változtatások mellett, mert enélkül kérdéses a vállalat jövője. Európa második legnagyobb autógyártója csoport szinten 819 millió euró nettó veszteséget szenvedett el az első félévben az egy évvel korábbi 806 milliós profit után. A nettó adósságállomány az eszközeladásoknak köszönhetően ennek ellenére 2,4 milliárd euróra csökkent a december végi 3,4 milliárdról - jelentette a Reuters.
Az üzemi veszteség 954 millió euró lett, miközben az árbevétel több mint öt százalékkal, 29,55 milliárd euróra csökkent. Az autógyártó részleg 662 millió euró veszteséget halmozott fel. A vállalat korábbi bejelentése szerint bezárná Aulnay-ban lévő üzemét, elbocsátaná 6000 alkalmazottját, amitől 600 millió euró megtakarítást vár 2015-ben. A beruházási tervek egy részének elhalasztásával és a fejlesztések visszavételével 550 millió eurót spórolhatnak meg, a GM-mel kötött stratégiai együttműködéstől - amely a beszállítókkal szembeni közös fellépéstől egységes autóplatformok használatáig terjedhet - 350 milliós költségcsökkentést remélnek.
Az európai autópiac idén nyolc százalékkal zsugorodhat - jósolja a Peugeot menedzsmentje, amely az év elején még "csak" ötszázalékos visszaesést várt. Most arra számítanak, hogy 2014-ig nem válik nyereségessé a termelés - elemzők szerint a PSA-nak legalább egy évre vagy még tovább elegendő készpénztartaléka van. Ma jelenti be a francia kormány az autógyártást segíteni hivatott programját, várakozások szerint a kisautók forgalmazását akarják segíteni, mert azok értékesítésében még mindig a hazai autógyártók járnak az élen saját piacukon.