Bár a világhírű MiG vadászgépek még mindig közel 30 ország légierejében szolgálnak, a cég a Szovjetunió bukása óta egyetlen jelentős megrendelést sem tudott szerezni, ősi vetélytársa, a Szuhoj mind a hazai, mind a külföldi piacokon kiütéssel győzött - kivitelének értéke 1991 óta közel 7 milliárd dollárral haladta meg a MiG-ét a The Moscow Times beszámolója szerint.
Az orosz vadászgépgyártás nagy öregjét a javítási-üzemeltetési szerződései és régi modelljei, főleg a MiG-29-esek korszerűsítései tartják életben, de ezek is kifutnak néhány éven belül.
A cég neve tervezőijéből, Artyom Mikojanéból és Mihail Gurevicséből származik, akik első gépüket 1939-ben tervezték. Legsikeresebb vadászgépük a MiG-29-es, amelynek darabja mintegy 30 millió dollárba kerül - ez a korszerűbb gépekének a töredéke. Ennek ellenére az IHS adatai szerint 1991 óta az árbevétele csupán 8,6 milliárd dollár volt, szemben a Szuhoj 15,5 milliárd dolláros forgalmával.
Egyetlen új modellje a sokat ígérő MiG-35-ös azonban - főleg politikai okokból - vesztett az indiai kormány 13 milliárd dolláros tenderén a francia Rafale-lal, a hazai piacon pedig a Szuhoj 5 generációs lopakodó vadászával szemben. A 35-ösből pedig 2020-ig csak 30 darabot rendel az orosz légierő.