Igen keresett a művészet és ez a tendencia felfelé ível − foglalta össze az idei első félév tapasztalatait Robert Ketterer, a nevét viselő müncheni aukciós ház vezetője. Bevált a mérsékelt becsértékre, de magas minőségre alapozó koncepció, így a százezer euró fölött startoló tucatnyinál több tételnek bőven a kétszerese végzett e határ fölött. Az átlagos licitlépcső 80 százalékos volt, a legnagyobb emelkedések a modern mestereknél mutatkoztak. A kortársak kategóriájában a Ketterer Kunst német viszonylatban a legnagyobb bevételt produkálta az első félévben, az összes aukción pedig 19,6 millió eurónyi értékesítést értek el, 6 millióval többet, mint egy évvel korábban.
A régi mesterek és XIX. századi festészet iránti érdeklődés lassan, de biztosan erősödik az utóbbi három évben. Minden harmadik licitáló kezdő volt és minden második vásárló új kliensnek számított az ilyen aukción − számolt be a ház. Az érdeklődők nemcsak egész Európából érkeztek − köztük sokan Oroszországból −, hanem az USA-ból. A májusi közel hárommilliós bevétel kétmillióval haladta meg a tavaly ilyenkorit, a legtöbbet, 155 ezer eurót az orosz Konstantin E. Makovskij Elegáns hölgy legyezővel című olajképéért fizette egy honfitársa, 66 ezres kezdés után.
A klasszikus avantgárd aukcióján a német expresszionista Ernst Ludwig Kirchner Macskával játszó kislányok című olajfestménye − hátoldalán női és férfi fejtanulmányokkal − több mint megháromszorozta 500 ezres kezdését az 1,74 milliós leütéssel. (Egész Németországban ez volt a legdrágábban elárverezett kép az első félévben.) A kortársak sorából az évtizedek óta Párizsban élő kínai festő, Zao Wou-Ki került az élre, aki a távol-keleti hagyományokat egyezteti a nyugati tendenciákkal. Művei ritkán kerülnek kereskedelmi forgalomba, így nem volt meglepetés, hogy elvont Kompozíciója 240 ezer eurós kikiáltásról 440 ezer eurós leütésig jutott.