A szervezők jól eltalálták az 1500 forintos belépődíjat, ezt azok is kifizették, akik véletlenül botlottak bele a rendezvénybe. Nem csak ez írható a pozitív oldalra: a részt vevő galériások mind értékelték a gondosabb szervezést, illetve a galériás sátor új helyét a kompkikötőnél.
A rendezvény fő célja a kortárs művészet eljuttatása minél szélesebb körhöz, végső soron az új gyűjtőkör megtalálása. Abban minden galériás egyetértett, hogy jó kezdeményezés egy frekventált nyári hétvégén minőségi kortárs műveket vinni Tihanyba, az is jó, hogy ezt egyéb művészeti programokkal dúsítják − abban azonban eltérőek a tapasztalatok, hogy sikerül-e így új vevőréteget is elérni. Muladi Brigitta, az Inda Galéria munkatársa szerint a fesztivál láthatóan fejlődik, sokkal több látogató volt, mint korábban. Ők két olajképet is eladtak olyan fiataloknak, akik nem Budapesten élnek, van már pár műtárgyuk, de még nagyon a gyűjtés elején járnak, tehát pont a keresett célközönségbe tartoznak.
A saját galériáját vezető Makláry Kálmán ugyan nem adott el Tihanyban, de egy régi vevőjével tárgyalt Hantai egyik képéről, amiből remélhetőleg adásvétel is lesz. Az ő tapasztalatai szerint többségében Pestről érkezik ugyanaz a kör, amelyik minden kiállításmegnyitón is ott van, de nagyon hasznos, hogy velük kötetlenebb formában lehet találkozni. Galériás szempontból a jelenlét a legfontosabb − emelte ki Makláry −, nem elég kiakasztani a képeket, nyitástól zárásig jelen kell lenni. A külföldi vásárokon amúgy ezt meg is követelik: ha egy stand üres, a szervezőktől felszólító levél érkezik és a következő évben már nem veszik fel az adott galériát. Tudatában vagyok annak, hogy ez nem egy igazi vásár, de a galériásoknak van felelősségük, főleg ha közönséget akarnak építeni − fogalmazott Makláry.
Az idei ArtPlacc újítása volt a fotósátor az apátság felé vezető sétányon, itt kortárs fotóművészeti kiállítás volt, a Nessim Galéria vezetőjének, Surányi Mihálynak a válogatásában. Surányi azt a célt tűzte ki, hogy mindenkit meg kell szólítani, ezt be is tartották, a meghirdetett tárlatvezetéseken kívül is mindenkit körbevezettek, informáltak. Nagyon elégedett volt a fotósátor helyével, így sok külföldi látogatót regisztrálhattak, eladások is születtek. Surányi jövőre is szorgalmazza a fotó kiemelt jelenlétét, nemzetközi anyaggal − a határnyitás 25. évfordulójára "Németek újra a Balatonon" címmel tervez egy válogatást. A galériás sátorban is adtak el fotókat, például a Nextart Galéria standján, ahol egy fiatal fotós analóg technikával készített portréi szerepeltek.
Arra a kérdésre, hogy milyen témák voltak kelendőek Tihanyban, a galeristák egyöntetűen leszögezték: nincs olyan, hogy nyári téma, a művész és a mű kvalitása a döntő a kortárs művészetben.