Az egyik Bortnyik Sándor 1924-es korai műve, a Raum, Frau, Ich (Tér, asszony, én), amely egy kassai magángyűjteményből került elő (képünkön). A 20 millió forinton kezdő festményt Bortnyik adta a neki letelepedési engedélyt szerző kassai rendőrhivatalnoknak.
Ziffer Sándor Nagybányai főtere 1908-ban keletkezett, a kép hátoldalán a festő szobájával, kikiáltási ára ugyancsak 20 millió forint. A magyar art deco különleges műve Schönberger Armandtól az Aktkompozíció kutyákkal, becsértéke 25−35 millió forint, kezdő ára 15 millió.
Vaszary Jánostól több nagy értékű képre is lehet licitálni, a Déli pihenő 35−45 milliós becsértékkel 25 millióról indul, a Hölgy ciklámennel pedig 26−36 milliós becsérték mellé 19 millióról kezdést kapott. Aba-Novák szolnoki éveiben gyakran örökített meg vásári jelenetet, a Cserépvásár ezek egyik első darabja s talán az utolsó, amelyet vászonra festett, mielőtt áttért a falemezekre (kikiáltási ára 14 millió, becsértéke 20−35 millió forint). A válság előtt a hazai árverések egyik sztárja volt Batthyány Gyula, akitől most több kép szerezhető meg; a legmagasabb becsértékű a Párizsi kokottok (25−35 millió forint, 15 milliós kikiáltás). Molnár C. Pált mindig is szerette a műkereskedelem, a kalapács alá kerülő Aktok a legjobb korszakából való, kikiáltási ára 7,5 millió, becsértéke 12−18 millió. (A festő árrekordját a Kieselbachnál érte el 2006-ban, amikor szintén egy aktképéért adtak 14 millió forintot.)
Nagy István Erdélyi falu című pasztellje igazi gyűjtői darab, 3−5 milliós becsértékkel. Figyelemre méltó Ámos Imre 1935-ös olajképe, a Gondolkodó, 9−15 milliós becsértékkel, 6 milliós kikiáltással. A Dési-Huber-kiállítás most zár, itt a Csendélet Bauhaus könyvvel című képére lehet licitálni 5,5 milliótól, 10−15 milliós becsérték mellett.