Régi mesterek képeit viszik kalapács alá a kölni Lempertznél szeptember 25-én, a 193 tétel közé most először került 60 egyedi rajz, a törzsközönség igényeinek kielégítésére. A szezonkezdés inkább szordínós, a nagy nevek után a katalógusban ott áll rögtön, hogy "követője" vagy "köre", vagy "műhelye", vagy "után" − ennek megfelelően az árak is elég mérsékeltek. A legdrágábbak közül a katalógus borítójára is felkerült egy névtelen mester 1800 körüli Ceres-allegóriája, amelyet korábban Giuseppe Mazzolának tulajdonítottak, de újabban egy francia kortársát valószínűsítik alkotóként (10−14 ezer euró). Az orosz vevőket célozzák meg az Odesszából Münchenbe települt Franz Aleksejewitsch Roubaud Fekete-tengeri halászok című realisztikus csoportképével (képünkön, 10−15 ezer euró). Egyenként 8−10 ezer euró közé saccolták Antonio Canaletto követőjének vásznát − A dózse nagycsütörtökön a Piazettán −, valamint egy Szent János evangelistát, Paul Troger köréből. A 3-4 ezer euróra becsült képek között van Adriaen van Ostade képe daloló és zenélő parasztokról vagy a soproni Steinacker Károly háromnegyed alakos portréja egy frakkos ifjúról. August von Pettenkofen olajjal falapra vázolt parasztszekere 1800−2800 eurót kóstál. Az egyedi rajzok ezekhez képest szinte bagóért, száz és ezer euró közti árakon cserélhetnek gazdát.