Meghatározandó (jelzetlen és aláírt) képekből tartotta harmadik ilyen elnevezésű aukcióját szeptember 8-án a Belvedere Galéria. A cím ezúttal is arra utalt, hogy a galéria szakértői nem mondtak véleményt, nem fejtették meg, ki a festője a kalapács alá vitt képnek.

A nagyon alacsonyra, 2 ezer és 75 ezer forint közé árazott 113 tétel szerzőjeként XX. századi magyar, egy-két esetben európai festő megjelölés szerepelt. De a katalógusban szépen, pontosan feltüntették a technikákat, a méreteket és egyéb adatokat, valamint a képen található névjelzést is. Az aláíratlan képek mellett voltak, amelyeken egy-két betű, töredék, vezetéknév vagy teljes név utalt a feltételezhető szerzőre (BB, MG, Bán, Márffy Ö., Kmetty, Czóbel, Kondor, Schönberger, Boldizsár István, Iványi Grünwald Béla). Az aláírásokkal összhangban az illető mester festői jegyei, jellegzetességei is visszaköszöntek. Forró Tamás galériatulajdonos az alkalmat jó játéknak tartja, a sok aláíratlan, jelzetlen festmény között lehetnek vonzó darabok, sőt rejtett értékek is.

A Vajda Júlia jelzésű kollázs 26 ezer forintért kelt el

A licitálóknak − akik között kereskedők is voltak − egy kubista akt tetszett a legjobban, a jelzés nélküli vászon árát 18 ezerről 70 ezer forintra emelték. A hasonlóan 18 ezerről indított látványos nagybányai részletért 65 ezerig, egy másik tájképért 55 ezerig versenyeztek. Két, ugyancsak aláírás nélküli kép, egy szentendrei utca és egy meg nem nevezett európai festőnek tulajdonított aktcsoport 60, illetve 75 ezer forintos kezdő áron ment el.

Az a tus-tempera kollázs, amelyen a Vajda Júlia, Párizs 1962 jelzést lehetett olvasni, 18 ezerről 26 ezerre drágult, míg az L. Moholy-Nagy aláírással ellátott képarchitektúra ára 12 ezerről 46 ezerig emelkedett. Két Scheiber H. jelzésű festmény 48 ezer, illetve 46 ezer forintra duplázta kezdő árát. Egy Rippl-Rónai József műveire hajazó kalapos női portréért 14 ezer forintot fizetett valaki.