Különösebb izgalmak nélkül zajlott le a Belvedere Galéria szeptember 29-i művészeti aukciója, pedig számos gyűjtői csemege is szerepelt a 155 tételes kínálatban. Ezek egy részét ugyan alapáron vagy annak közelében megvették, az anyag majd kétharmada el is kelt, de az igazi siker elmaradt. Pedig − a galéria szokásaitól eltérően, a beadó kérésére − három festménynél a kikiáltási árról lefelé is próbálkoztak, ám hiába.
Tizenötször koppant egymillió forint felett a kalapács, a legmagasabb árat egy ritkaságnak számító Rippl-Rónai József-olajkép érte el. A Hölgyek enteriőrben című, 1894-re datált gazdag színvilágú képet fatáblára festette a művész, aki különben alig dolgozott ilyen anyagra, a licit 7,5 milliós kikiáltásról 8 millióig tartott A további Rippl-Rónai-művek közül a művész öccsét ábrázoló pasztell alapárán, 1,6 millióért kelt el, egy 1912-es tus női portré 650 ezerről 850 ezerig emelkedett, két pasztell viszont visszamaradt.
Pittner Olivér 1934-es Udvar című geometrikus kompozíciója is gerjesztett némi versenyt, 1,6 millió forintról 2 millióig küzdöttek érte. Kétszázezer forinttal licitálták följebb, 1,8 millióra Jándi Dávid sokszor reprodukált lányportréját, ugyanígy ment fel 1,6 millióra Csernus Tibor Gép című olaj-kollázs technikájú vászna. Egy licitlépcsővel lépett feljebb 1,7 millióra egy Scheiber Hugó-gouache, Schönberger Armand 1918-as expresszív utcarészlete viszont megduplázta 550 ezres indítását. Egy-két szerény licit fűződik még Rafael Győző Viktor, Simon János György vagy Hincz Gyula műveihez.
Milliós induló áron vitték el Ferenczy Károly, Fényes Adolf, Kádár Béla, Márffy Ödön, Gulácsy Lajos, Perlrott Csaba Vilmos és Ébneth Lajos egy-egy festményét. A legnagyobb várakozással meghirdetett tétel, Alekszandr Rodcsenko akvarell-tus technikájú, 4,8 millió forintra tartott lapja viszont nem talált vevőre.