A Napi Gazdaság hétfői számának cikke
Az Audi Hungaria számára fontos, hogy növelje a magyarországi beszállítók arányát − mondta lapunknak Czechmeister Mónika vállalati kommunikációs vezető. Ez a részarány ennek megfelelően folyamatosan nő, amit jól tükröz a VW konszern számára beszállított magyarországi összbeszerzési volumen, amely éves szinten megközelíti az 1,5 milliárd eurót. Ezen túlmenően példaértékű az Audi Hungaria új járműgyárának megvalósításával kapcsolatban a magyarországi építőipari vállalkozások közreműködése is, ezek aránya több mint ötvenszázalékos ez eddigi megvalósítási ütemig, több tízmilliárd forint forgalommal.
A győri gyár ötven olyan magyarországi beszállítóval dolgozik együtt, amelyek a motorok és személygépjárművek sorozatgyártását támogatják alkatrész-beszállítással. A beszállítók nemzetközi vállalatok magyarországi leányvállalatai és magyar tulajdonú cégek. A vállalat közelében több beszállító telepedett le, elsősorban a Győri Ipari Parkban és környékén, de az ország más területein működő vállalkozások is szállítanak komponenseket a győri gyár számára. Az Audi Hungaria Magyarországról legnagyobb volumenben többek között kipufogókat, turbófeltöltőket, dugattyúgyűrűket, sebességváltókat, visszapillantó tükröket, hengerfejeket és például vezérlőegységeket szerez be.
Párbeszédet folytatnak
Az új járműgyár megvalósítása 125 ezer autó gyártási kapacitását teszi lehetővé, ami az eddigi beszállítási volumen további növekedését eredményezheti, köztük magyar cégekét. A magyar vállalatokkal való együttműködésre a vállalat törekvése változatlan, és ennek érdekében a budapesti székhelyű VW beszerzési iroda, valamint a győri beszerzési terület munkatársai párbeszédet folytatnak a potenciális gyártókkal.
Az esztergomi gyárban készülő járművekhez több mint nyolcvan magyar vállalkozás szállít be a Suzukinak. Ezeket a minőség, a költségek és továbbítási kapacitás szigorú szempontjai alapján választják ki. A jelenleg gyártott modellekbe beépített 6800-7000 alkatrész 58-60 százalékát, hozzávetőleg 3600 alkatrészt magyar alvállalkozók állítják elő. Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, hogy a beszállítói arány harminc százalék, s a Suzuki partnerei között éppúgy jelen vannak a magyar munkaerőt foglalkoztató cégek, mint a magyar tulajdonú magyar munkaerős vállalkozások.
Naponta 57 kamion
Naponta 57 kamion szállítja a magyar beszállítók által gyártott alkatrészeket, és további 55 az Európai Unió területéről érkezőket. Ezeken túl számos alkatrésszel teli hajós konténert továbbítanak közúton − naponta csaknem ötven kamion, kiskocsi és tuk-tuk rakodik ki Esztergomban. Az esztergomi gyártóbázison közvetlenül foglalkoztatott 3100 dolgozó mellett a magyar beszállító cégek, a márkakereskedői kör és az egyéb üzleti partnerek révén a vállalat összesen mintegy negyvenezer munkahely létrejöttéhez járult hozzá az országban, ami a hazai foglalkoztatás egy százalékának felel meg.
A japán anyavállalat két évtizeddel ezelőtt alapított leányvállalata, a Magyar Suzuki Zrt. jelentősen hozzájárul a magyar gazdaság teljesítményéhez, a magyar exporthoz és foglalkoztatáshoz. Az értékesítés nettó árbevétele ugyanis 1581 millió euró volt, ami csaknem teljes egészében az exportpiacokról folyt be. A Magyar Suzuki Zrt.-nél a beszerzési alapú beruházás 2011-ben 11 millió euró volt, alapítása óta a társaság összes beruházása pedig 1,3 milliárd euró.
A Kecskeméten készülő Mercedesekhez 17 cég szállít különböző alkatrészeket, ezek egy része a gyár közelében lévő parkban telepedett le. Az alkatrész-beszállítók kiválasztása és megbízása a sindelfingeni (németországi) beszerzési osztályon keresztül történik.