Hogyan hat a mesterséges intelligencia a versenyképességre?
A vállalkozásoknak fel kell készülniük arra, hogy az AI alkalmazása elkerülhetetlen, mivel minden versenytárs alkalmazkodik a technológiához
– közölte Nagy Szabolcs, a Biotech USA marketing menedzsere az egyik pódiumbeszélgetésen. Cége predikciókhoz, a pénz elosztásához és az e-kereskedelemhez is használja az AI-t. Viszont felhívta a figyelmet arra is, hogy ha mindig az AI utasításait követik az emberek, egy idő után már nem is próbálkoznának más módszerekkel, ha az egyszer bejött.
Nagy Szabolcsék a marketingben is elengedhetetlennek tartják az MI-t, mivel a vállalat az összes kontinensen jelen van, ezért a reklámvideókban fontos, hogy a célközönséget a saját nyelvükön érje el a tartalom. Az AI segítségével ugyanis különböző nyelveken tudnak élethű szinkront készíteni az influenszerek videóihoz, amivel időt, pénzt és energiát is spórolnak. Kitért arra is, hogy idővel céljuk AI-generált személyekkel reklámozni a termékeiket.
Mag István, a Mol Group Digital Farctory vezetője szerint
a mesterséges intelligencia versenyhátrányt generál a piacon, mivel a fejlesztésekben Európa igencsak le van maradva Kínához és Amerikához képest.
Az AI használatát ő is kulcsfontosságúnak tartja, mivel – mint arról korábbi előadásában is beszámolt – az előrejelzések készítésénél hatalmas segítséget jelent. Abban egyetértett Nagy Szabolccsal, hogy az e-kereskedelem hamarosan teljesen automatizált lesz.
Fináczy Eszter, a Decathlon ügyfélszolgálati vezetője elmondta, hogy az elmúlt időszakban már több területen is alkalmaztak MI-alapú megoldásokat és a jövőben további területekre is kibővítenék ezt. Az MI segítségével a hatékonyságot emelték, ezzel pedig a munkaerőt más feladatokra tudják használni. Az a céljuk, hogy a vásárlói élmény 100 százalékosan megfelelő legyen, ebbe beletartozik az is, hogy adott esetben telefonon is külön megkeresik az ügyfélt. A vásárlóik korosztály szerinti megoszlása miatt jelen van még a telefon és az e-mail is a Decathlonnál a chat mellett. Meglátása szerint a részfeladatokat lehet majd teljesen automatizálni, emberi ügyfélszolgálatra azonban szükség lesz a jövőben is.
Maksimovic Ágnes, a Kifli.hu marketing menedzsere arról beszélt, hogy egyre inkább felerősödik az az igény, hogy ne csak maga a termék álljon rendelkezésre, hanem kedvezményes, sokkal perszonalizáltabb ajánlatok is. Szerinte az ügyfélélmény, a logisztika és a marketing területén is kulcsfontosságú az MI. A Kiflinél
prediktív analitika segítségével napi szinten előrejelzik, hogy hány rendelés várható, erre készítik fel a raktárat, az ügyfélszolgálatot és a futárokat is.
Figyelik az időjárást is, mivel amikor esik az eső, akkor megnőnek a rendelésszámok. Ha mégsem esik, akkor a rendszer képes automatikusan gerjeszteni a keresletet, például kedvezmények, ingyenes szállítás vagy ajándékok nyújtásával.
Mindig van egy humán és egy digitalizált álláspont, ezt kell egymáshoz közelíteni, a cél a produktivitás növelése.
Ők nem tapasztaltak szignifikáns különbséget a lokalizációban, például abban, hogy a cseh tulajdonos németül szólalt meg egy videójukban.
A kormány négy csapásirányon dolgozik
A konferencia első napján Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter bejelentette, hogy az AI segítségével fejlesztenek egy magyar nagytérséget. A tárcavezető elmondta, hogy a kormány jelenleg négy csapásirányon dolgozik a mesterséges intelligencia segítségével – erről bővebben itt olvashat.
A tárcavezető beszélt arról is, hogy az AI révén okosabbá válik a kormányzati politika, hatékonyabb lesz a végrehajtás, a döntéstámogatás szubjektum nélkül történik, és célzottabb lesz a kormányzati reagálás is.
Indul a második nap
Kedden folytatódik az Indamedia kétnapos rendezvénysorozata, az AI Summit 2024. A több helyszínen futó konferencia programja ezen a linken érhető el.
A tegnapi napról szóló tudósításainkat pedig itt találja.