A kártyaelfogadó POS-terminál szolgáltatóként piacra lépő, innovatív szemléletű Fizetési Pont cégcsoport elhatározta, hogy a meglevő pénzforgalmi infrastruktúráját továbbfejleszti, és neobank szintű képességeket hoz létre. A technológiai megújulást elsősorban az ügyfélélmény növelése, illetve a termékfejlesztési ciklusok lerövidítésének és az új ügyfélcsoportok elérésének igénye indokolta.
Valamennyi hazai pénzforgalmi rendszerhez közvetítő nélkül hozzáférő, valamint teljes jogú Visa és Mastercard kibocsátói státusszal rendelkező Fizetési Pont cégcsoport olyan informatikai rendszert keresett, amely megfelel a pénzintézetek felé támasztott rendkívül szigorú törvényi és adatbiztonsági követelményeknek, mégis kellő rugalmasságot biztosít a folyamatos innovációhoz.
Az egyéni vállalkozásoknak és a többszázmillió forintos forgalommal bíró cégeknek egyaránt szolgáltató, Magyarország településeinek több mint 80 százalékán jelen lévő Fizetési Pont cégcsoport a Hewlett Packard Enterprise támogatásával a felhőszolgáltatások és a helyi infrastruktúrák előnyeit egyesítő Microsoft Azure hiperkonvergens infrastruktúra mellett döntött.
Teljesebb ügyfélélmény, új szolgáltatások
Az alapvetően KKV-kat ügyfelei között tudó cégcsoport tervei között szerepel az ügyfélélmény tökéletesítése, a szolgáltatási sebesség javítása, illetve a kkv szolgáltatásportfóliójuk bővítése. Az új alapokra helyezett informatikai rendszer ezen fejlesztéseknek is megágyaz. A cégcsoport ügyfelei a jövőben kényelmesebb, több funkciót ellátó felhasználói felületekkel találkozhatnak, igénybe vehetnek továbbfejlesztett web- és mobilbank szolgáltatásokat és a neobankoknál megismert felhasználói élményben lehet részük.
Új távlatok beruházás nélkül
A Fizetési Pont a Microsoft szolgáltatását a HPE GreenLake modelljében veszi igénybe, mely egy előfizetéses konstrukciót takar. A cégcsoport az új infrastruktúrára való átálláskor központi rendszerének hardvereit is lecserélte, ez azonban kezdeti beruházást nem követelt részükről.
A cikk folytatása: Itt.