Az ikTAbu projekt célja – szolgáltatási terve szerint –, hogy a vidék- és területfejlesztésben dolgozók, illetve a vállalkozásfejlesztésben, mezőgazdasági termelésben, szaktanácsadásban érdekeltek számára olyan adatbázisokat, módszertani elveket alakítson ki és tegyen már elemzett módon elérhetővé, melyek ma az országban lényegében nem vagy csak részben ismertek. A projekt közvetlen célja tehát nem az adatszolgáltatás, hanem az elemzési és módszertani kínálat kialakítása, alapvetően online szolgáltatás formájában. A projekt kapcsolódik az Európai Unió mezőgazdaság- és vidékfejlesztési támogatási programjához, a SAPARD-hoz. Az ikTAbu szolgáltatási terve ugyanis a SAPARD programozási szakértőinek elveire, módszertanára is épül, s az elemzések alapján egy-egy „objektum” (település, kistérség, megye, régió, ország, EU) képet nyerhet arról, hogy milyen szinten áll a többiekhez képest. A rangsorolás- és hasonlóságvizsgálat mellett lehetséges elemzések készítése is. A nemzetközi trendek kapcsán az Eurostat fejlesztéseket koordináló bonni egyetem és a gödöllői egyetem többéves kapcsolata jelenleg is aktív, hiszen hároméves megbízást kaptak, további négy ország bevonásával, a jelenlegi EU elemzési rendszer fejlesztésére. Az ikTAbu belföldön minden érintett (például FVM, AKII, KSH) harmonikus együttműködési rendszerét vázolja fel, ezáltal a Mivir prototípusának is tekinthető, ami bírja az IT-szolgáltatók szakmai támogatását. Míg az ikTAbu fejlesztési költsége 40 millió forint, a Mivir hatékony és gyors beindítása mintegy 1-2 milliárd forinttal lenne reális. Az egyszeri nagyobb volumenű beruházást követően a rendszer működtetése már megoldható lenne egy hozzávetőleg kicsi, a koordinatív feladatokat ellátó csapattal. A Mivir jelentősen javíthatja az agrárgazdaságban dolgozók döntéseinek helyességét, valamint a róluk és nekik szóló adatszolgáltatást. A rendszer nagyságrendekkel megnövelné a kormányzati döntés-előkészítés hatékonyságát is az adatgyűjtési és elemzési idő csökkentése, illetve az elemzések minőségének javítása révén. Az EU-konform módszereknek és érvelési technikáknak köszönhetően az ország érdekérvényesítő képessége is javulna. A Mivir nem igényli a jelenlegi intézményi rendszer és munkarend jelentős átalakítását, kivéve, ha ebben az ellenőrzés és monitoring során hiányosságok vagy átfedések észlelhetők. A rendszer hosszú távú és stabil működtetése jelentős jogalkotási kérdéseket is felvet, például a hozzáférési jogosultságok és a finanszírozás terén. L. L.