Nemrég jelent meg az iOS és az iPad OS 14.5-ös verziója, melynek legfontosabb újdonsága, hogy az alkalmazások már csak felhasználói engedély birtokában továbbíthatják a rólunk begyűjtött adatokat (app tracking) harmadik fél számára, ami komoly akadályt gördít a tevékenységünk alapján fabrikált célzott hirdetések elé - írja a PCWorld.
A Flurry Analitics elemzőcég 2,5 millió készüléken végzett felmérése alapján az amerikai felhasználók mindössze 4 százaléka engedélyezi az appoknak a hirdetési célú követést az iOS 14.5 telepítése után. De a Facebook és társai szempontjából nem sokkal kedvezőbb a világátlag sem, a Flurry ugyanis az összes országot együttvéve is csak 12 százalékos engedélyezési hajlandóságot mért.
A Facebook és a köré szervezett birodalom az ilyen reklámokra építi az üzleti modelljét. Zuckerbergék egyenesen azzal kampányoltak, hogy az új funkció a szabad internet végét jelenti, ám az Apple nem hátrált tovább, és néhány hónap türelmi idő után aktiválta az app tracking letiltásának lehetőségét.
A követés letiltásával nem szükséges megvárni, hogy az egyes alkalmazások felugró ablakban kérdezzenek rá a lehetőségre. Az iOS és az iPadOS beállításaiban az Adatvédelem > Követés almenüben található "főkapcsoló" segítségével is beállíthatjuk azt.