Az Apple ebben a hónapban egy sor új kütyüt mutatott be: erősebb MacBook laptopokat, AirPod vezeték nélküli fejhallgatót hosszabb akkumulátor-üzemidővel és HomePod Mini hangszórókat három új színben. De egy másik, nem bejelentett Apple-újdonság olyan nagy érdeklődésre tart számot, hogy ez lett a vállalat leggyakrabban megrendelt új terméke: egy 19 dolláros, a képernyőkről a foltokat és ujjlenyomatokat letörlő kendő - írja a New York Times.
A sarkán Apple-logóval nyomott kendő "puha, nem karcoló anyagból" készült, hogy "biztonságosan és hatékonyan" tisztítja meg az iPhone-ok, iPadek és MacBookok képernyőjét - olvasható a termék oldalán. A felsorolás hozzáteszi, hogy a törlőkendő - hivatalos nevén Polishing Cloth - 88 különböző Apple-termékkel "kompatibilis". A legtöbb amerikai vásárló számára a szállítás legkorábban január 11-én történhet meg.
Összesen 19 dollárt (6200 forintot) kérni egy két egymásra helyezett bankjegy nagyságú ruhadarabért még az Apple mércéjével mérve is merész dolog. Pedig egy olyan vállalatról van szó, amelynek hűséges vásárlói hozzászoktak a magas árakhoz.
A polírozó kendő azonban azért tűnik ki, mert jóval drágább, mint a széles körben elérhető alternatívák. A MagicFiber, a mikroszálas kendő népszerű márkája, amely ultrafinom szálakkal tisztítja az üveget anélkül, hogy megkarcolná a felületet, az Amazonon 9 dollárért (2950 forintért) kínál egy hat darabos csomagot.
"Elismerés illeti őket azért a pofátlanságért, hogy 19 dollárt kérnek érte" - mondta Walter Gonzalez, a MagicFiber anyavállalatának, a Goja-nak az elnöke és alapítója az Apple-ről.
Az Apple egy neve elhallgatását kérő vezetője a New York Timesnak azt mondta, a szövetdarab nagyon hatékonyan tisztítja a kijelzőket, és különlegesre tervezték, beleértve az egyedi világosszürke színt is. Az Apple szerint a kendő nem szőtt mikroszálas anyagból készült, de a részleteket nem kívánta részletezni.