Sajtóértesülések alapján a techóriás megelégelhette, hogy bár az Apple TV+-on megjelenő tartalmak legtöbbször remek kritikai fogadtatásban részesülnek, maga a streaming szolgáltatás mégsem rendelkezik akkora előfizetői bázissal, hogy megérje nekik annyi pénzt és energiát belefektetni.

Márpedig a vállalat nem spórolt eddig a filmek gyártásával, elég a Martin Scorsese rendezésében készült Megfojtott virágok című közel három és fél órás filmeposzra gondolni, aminek a gyártása közel 200 millió dollárba került. De jó példa a Severance című sorozat is, melynek egy-egy epizódja 20 millió dollárba kerül.

A Business Insider szerint Eddy Cue, az Apple vezetője, aki a vállalat szolgáltatási üzletágait felügyeli, azt közölte Zack Van Amburgnak és Jamie Erlichtnek, akik az Apple stúdióját vezetik, hogy gyakoroljanak nagyobb kontrollt a projektekre fordított kiadások felett a jövőben.

Nem ritka, hogy egy új belépő a streamer piacon eleinte túlköltekezik, az Apple esetében azonban más a helyzet. Egyfelől, az Apple-t régóta Hollywood legpazarlóbb csekkírójaként tartják számon, a vállalat ugyanis több mint 3 billió dollárt ér a piacon és évi 100 milliárd dolláros nyereséget termel.

Ezt a jelzőt azonban a vállalat kikéri magának, és azt próbálja bizonygatni, hogy a legutóbbi kasszasikereik ténylegesen nyereségek voltak.

Csakhogy az Apple TV+ egész egyszerűen nem olyan népszerű: az Antenna nevű előfizetés-követő szolgáltatás becslése alapján január végén 18 millió amerikai előfizetője lehetett a szolgáltatásnak, ami messze elmarad a Netflix és a Disney számaitól.

Fixen tartolt a Netflix, mérföldkőhöz ért az előfizetők száma

A streamingszolgáltató még az előzetes várakozásokat is felülmúlta. Úgy tűnik, bevált a jelszókontroll.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→