A Média1 az írja, hogy a Telekom nem a nyári szezonra jellemző magasabb igénybevételhez szükséges kapacitást telepítette a turisztikailag felkapott tavakhoz. A szolgáltató az egyik reklamáció után írásba adta, hogy egyelőre képtelen megbirkózni a problémákkal, és nem tervez cellabővítést sem - olvasható a portálon.
A Magyar Telekom szerint a szakportál cikke egy Gárdonyban tapasztalt problémát nagyít fel. A a cikkben állítottakkal szemben a Magyar Telekom 4G hálózata csaknem teljes országos lefedettséggel működik, a lakosságra vetített lefedettség meghaladja a 99 százalékot. A hálózat nemzetközi szinten is kiemelkedő minőségét független nemzetközi tanúsítványok is igazolják rendszeresen.
A Magyar Telekom 2014 és 2018 között közel 240 milliárd forintot költött Magyarországon mobil- és vezetékes hálózatainak infrastruktúrafejlesztésére - írják, hozzátéve, hogy számolnak a növekvő adatigénnyel. A 2018-as szezonhoz képest mért 50 százalékkal nagyobb forgalombővüléssel szemben a 2019-es üdülési szezonra történő felkészülés keretében a nagy tavaink közvetlen környezetében több mint 60 százalékkal növelték a mobilkommunikációs hálózatot kiszolgáló cellák számát, ehhez több mint 80 helyen telepítettek újabb 4G mobilkommunikációs szolgáltatást biztosító berendezéseket.
A Média1 szerint ugyanakkor a hálózat alultervezett a térségben manapság mutatkozó ügyféligényekhez képest, ezért a mobilnet-szolgáltatás sokszor teljesen használhatatlan, sőt időnként már hétköznap is, a szolgáltató pedig a reklamációra reagálva már írásban is elismerte, hogy
másodpercenként akár 0 megabitre is lezuhan a letöltési sebesség, de mivel az általános szerződési feltételeiben minimális 0 megabit/sec sebességre vállal garanciát, így nem hajlandó visszatérítést sem adni az előfizetési díjból, valamint azt írták a technikus kollégákra hivatkozva, hogy nem lesz cellabővítés.