A kalkulátor szerint, amelyet ennek az értékbecslésnek a céljából hoztak létre, november 29-én éjfélkor az itthon működő e-kereskedelmi szektor valamennyi tagjának bevételét figyelembe véve több mint 43 milliárd forintos profitot termelt a Black Friday.

Ez a szám a cég becslései alapján mintegy 7 százalékkal gyengébb értékre mutathat rá, mint tavaly, ugyanakkor a 2022-es Black Friday mintegy 4-5 százalékkal lehetett erősebb a tavalyinál – írja a Forbes.

Tóth Benedek, a startup első embere a lapnak kifejtette, hogy a számláló célja betekintést adni „abba az őrületbe, ami átélnek a boltok ebben az időszakban.”

A lap ugyanakkor hozzáteszi, hogy a Black Friday mint jelenség az utóbbi időben több tényező miatt is erősen felhígult. Egyrészt, már régóta nem csak egyetlen napra koncentrálódik a Black Friday, másrészt a vonzereje is csökkent a vásárlók körében az infláció miatt, és a mostani gazdasági helyzetben már a kereskedők sem igazán adnak orbitális kedvezményeket.

Ennek ellenére továbbra is jókora bevételi forrást jelenthet az időszak a kereskedők számára: A Publicis Groupe Hungary és a PwC Magyarország kutatása szerint az idei időszakban akár a 160 milliárd forintos profitot is elérhetik.

Itt az advent, ellepték a plázák környékét az ál-adománygyűjtők

Elérkezett a csalók kedvenc időszaka. Az ünnepek közeledtével akcióba lendülnek a kiberbűnözők, a zsebtolvajok és megjelennek a kamu adománygyűjtők is.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.