Az ügyfeleknek nem kell váltaniuk, a Telekom szerint a továbbiakban is a megszokott díjszabással vehetik igénybe a szolgáltatást. A vállalat ugyanakkor jelezte: minden ügyféllel felveszi majd a kapcsolatot, hogy a "számukra legmegfelelőbb módon tudják folytatni".
A Blue Mobile pályafutása 2012. február 1-jén kezdődött, amikor a Magyar Telekom és a Lidl bevezette a piacra a kifejezetten az áruházlánc vásárlóit célzó szolgáltatást. Az induláskor 150 üzletben elérhető konstrukció a piac akkori legkedvezőbb díjszabású pre-paid csomagjának számított, 33 forintos egységes perc- és SMS-díjával - olvasható a portálon.
Ugyanebben az évben lépett piacra a Tesco és a Vodafone is saját megoldásával, a Tesco Mobile-lal, mely valódi virtuális mobilszolgáltatóként működött, saját számmezővel, külön erre a célra létrehozott szolgáltatócéggel. Ez 4 évig működött. A Blue Mobile a Tesco Mobile-lal ellentétben egy egyszerűbb márkázott konstrukciónak számított, az ügyfelek 30-as előhívójú számot kaptak, induló csomagot azonban a Telekomnál nem, csak a Lidl áruházakban lehetett vásárolni. A feltöltést a megszokott módszerek mellett a Lidl kasszáinál is lehetett kérni - ez utóbbi lehetőség 2022. január 31-ig él még. A Lidl-nél ugyanakkor már a hónap elején lekerültek a polcokról a Blue Mobile SIM csomagok.
Hanyatlik a pre-paid
A Telekom és a Lidl csomagja éppen a pre-paid korszak alkonyának kezdetén jelent meg, de kedvező díjszabása miatt sokáig az egyik legnépszerűbb feltöltőkártyás ajánlatnak számított. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legutóbbi adatsora szerint Magyarországon megközelítőleg hárommillió pre-paid kártyával bonyolítanak ma hívásokat, szemben a mintegy 6,7 millió post-paid előfizetéssel. Az egy post-paid kártyára jutó havi beszédforgalom tartósan nagyjából a tízszerese a kártyás forgalomnak.