A változtatások bevezetése után a fogyasztók könnyebben fogják tudni összehasonlítani az ajánlatokat.
A Booking.com döntése nem független attól, hogy 2020 január 17-től életbe lép az Európai Unióban az új fogyasztóvédelmi szabályozás, amely olyan területekre is fókuszál, mint a rövid idejű törvénysértés és a félrevezető reklámkampányok - olvasható a szakportálon.
A Booking.com a következő változtatások bevezetését vállalta legkésőbb 2020. június 16-tól:
- Egyértelművé teszi, hogy az olyan kijelentések, mint a "utolsó foglalható szoba" csak a Booking.com-on elérhető kapacitásra vonatkozik.
- Nem mutat be időben korlátozottan foglalhatónak olyan ajánlatot, amely később is foglalható ugyanolyan áron.
- Egyértelművé teszi, mi alapján rangsorol, és jelzi, hogy egy adott szálláshely azért kerül előre a listán, mert fizet érte.
- Egyértelművé teszi, ha egy árösszehasonlítás eltérő körülményekre vonatkozik (pl. dátum), és ezt a különbséget nem árkedvezményként tünteti fel.
- Garantálja, hogy az árkedvezményként feltüntetett összegek valóban megtakarítást jelentenek, pl. a sztenderd tarifákhoz képest.
- Feltünteti a fogyasztó által fizetendő teljes árat, az összes kötelező díjjal, illetékkel együtt, egyértelmű és átlátható módon.
- A telt házas szálláshelyeket olyan helyen jeleníti meg a találati listán, ahol az a keresési kritériumokkal összhangban van.
- Egyértelműen jelzi, hogy egy szálláshelyet magánszemély vagy professzionális cég üzemeltet.