A Canon a képalkotási eszközök gyártása mellett felhőtárhely-szolgáltatás is nyújt. Erre sokaknak pont azért van szüksége, mert a profi gépekkel nagyfelbontású, veszteségmentes képeket készítenek, gyakran raw formátumban, ami valóban helyigényes dolog.
Egy szoftverfrissítésnél azonban a tárhely több napra elérhetetlenné vált és amikor újraindult, az ügyfelek fájljai eltűntek. Egyedül az úgynevezett thumbnailek, vagyis kisméretű előnézeti képek maradtak meg, amelyet egy másik logikai kötetben tárolt a rendszer - olvasható a portálon.
A hiba a teljes ügyfélbázist érinti, minden június 16. előtt feltöltött fotóra és videóra keresztet lehet vetni, mindössze az elmúlt két hónap termését tudták egy biztonsági mentésből visszahozni.
A Canon hivatalos álláspontja szerint az esetnek nincs köze ahhoz a zsarolóvírusos támadássorozathoz, amelyet a napokban szenvedett el a vállalat: ennek során ismeretlenek több terabájtnyi adatot sikerrel elloptak, és különféle szolgáltatások működését állították le ideiglenesen.
A Canon azt állítja, eközben felhasználói adatok nem kerültek illetéktelenekhez, és a mostani hatalmas hibát pont egy olyan szoftverfrissítés okozta, amelyet a hasonló támadások elleni védekezés céljából indítottak el. Arról nincs információ, hogy a cég bármilyen formában kártalanítja-e azokat, akiknek így fontos munkája, szellemi tulajdona, érzelmi vagy konkrét értékei vesztek oda.