Európai terjeszkedését megelőzően a Disney Plusz szolgáltatás májusban debütált Dél-Afrikában, június 8-án az észak-afrikai és nyugat-ázsiai régiókban, június 14-én számos európai országban, köztük Magyarországon jelent meg, június 16-án pedig elérhetővé válik Izraelben is.
Bár az utolsó negyedévben közel 8 millió új előfizetővel gyarapodott a Disney szolgáltatása (amelyen olyan tartalmak érhetők el, mint a Star Wars és a Marvel univerzumokban játszódó filmek és sorozatok, de rengeteg gyerekmese is), ez az öröm azonban úgy tűnik egyelőre igencsak keserédes. Ennek oka dióhéjban az, hogy a két és fél éve indított streaming szolgáltatás fejlesztése és fenntartása egy vagyonba kerül a vállalatnak. A felhasználókat közvetlenül elérő (DTC) szolgáltatások negyedévente több mint 5 milliárd dolláros (1 905 milliárd forintos) bevételt termelnek a Disneynek, a nyilvánosan elérhető adatok így is 887 milliós (33,8 milliárd forintos) működési veszteséget mutatnak.
Drága a Disneynek az üzemeltetés, de olcsó az előfizetés
A kiugróan magas fenntartási költség részletes okai nem ismertek, általánosságban azonban elmondható, hogy egy olyan volumenű vállalkozás esetében, mint a Disney +, időbe telik, míg a befektetés elkezd megtérülni. Jó példa erre az Amazon is, ahol évekig tartott, míg az óriás webáruház konkrét profitot tudott felmutatni. Ezek alapján valószínűleg a Disneyt sem érte váratlanul az, hogy a kezdeti időszakban ráfizetéssel kell életben tartania az új csatornát. A szolgáltatás havi díja Magyarországon jelenleg 2490 forint, az éves díj egyben kifizetése esetén pedig az ár 24900 forint, ami a havi díjas konstrukcióhoz képest 15 százalékos kedvezményt jelent.
A streaming szolgáltatók közt egyébként a Netflix tartja a rekordot: összesen több mint 190 országban elérhető, míg a Disney Plus egyelőre csak 80 államban terjedt el, két és fél éves fennállásához képest azonban ez egyáltalán nem rossz teljesítmény, mondhatni, rohamtempóban zárkózik fel versenytársaihoz. Jó kérdés viszont az, hogy hány további országra és előfizetőre lesz szüksége még a Disneynek ahhoz, hogy ne legyen veszteséges, illetve, hogy hány feliratkozó érhető el maximálisan.
Utóbbi felvetés annak kapcsán is érdekes lehet, hogy a streaming nehézsúlyú bajnoka, a Netflix közel 200000 előfizetőt vesztett világszerte egy 2022 elején közzétett jelentés alapján, egy frissebb statisztika szerint pedig további 700000 Netflix felhasználóval lett kevesebb a cég, Oroszországból való kivonulása után, ami az amerikai vállalat orosz-ukrán háborúra adott válaszlépése volt márciusban.