Donald Trump új közösségi médiavállalkozása, a Truth Social vasárnap késő este debütált az Apple alkalmazásboltjában, ami egyben a volt amerikai elnök visszatérését is jelentheti az online térben. Többen is jelezték a platform indulását követően, hogy technikai nehézségekbe ütköztek: miután az emberek megadták a belépési azonosítókat és személyes adataikat, az alkalmazás várólistára tette a felhasználókat, így nem tudták elérni az oldalt – írja az Axios.
Ami viszont ennél is érdekesebb, hogy a Truth Social törött "T" betűt ábrázoló, kék hátterű logója kísértetiesen hasonlít a Trailar teherfuvarozó vállalat által használt cégjelzésre. Ez a brit cég napelemeket szerel fel teherautókra és más nagyméretű járművekre, valamint adatelemzéseket végez a teherfuvarozási ágazat számára. Matthew Summers, a Trailar marketingvezetője kedden erősítette meg az Insidernek, hogy a cég jogi lépéseket fontolgat a Truth Social ellen a logók hasonlósága miatt.
Great to see Donald Trump supporting a growing sustainability business! Maybe ask next time? @AldiUK Don't happen to have the number for your legal team on you? ????@DonaldJTrumpJr @IvankaTrump @MELANIATRUMP #DonaldTrump https://t.co/TilUP5Tz6H
— TRAILAR (@solartrailar) February 21, 2022
Öröm látni, hogy Donald Trump egy növekvő fenntarthatósági vállalkozást támogat! Legközelebb megkérdeznél előtte?
– olvasható a cég Twitter bejegyzésében, melyben megemlíti az Aldi hasonló esetét: a német szupermarketlánc tavaly szerzői jogi csatába keveredett a brit Marks & Spencer kiskereskedővel, miután nyilvánvaló hasonlóságot állapítottak meg az érintettek termékei között.
Erősen rajtolt
A volt amerikai elnök októberben jelentette be a Truth Social nevű közösségi médiaplatform elindítását. Erre többek között azért kerül sor, mert Trump a Capitolium ostroma után tiltólistára került a Twitter, a Facebook és a Youtube felületein. Az oldalt tulajdonló Trump Media & Technology Group (TMTG) a szólásszabadság bajnokaként pozicionálja magát, illetve öndefiníciója szerint olyan párbeszédet tenne lehetővé, amiben a felhasználókat nem éri megkülönböztetés „politikai ideológiára” alapján. Mindezzel azt remélik, hogy olyan felhasználókat vonzanak, akik úgy érzik, nézeteiket elnyomják más platformokon.
A Reuters arról ír, hogy az akvizíciós cég részvényei 14 százalékkal, 96,36 dollárra emelkedtek kedden, miután az applikáció megmászta az App Store ingyenesen elérhető alkalmazásainak toplistáját: az Apptopia piackutató cég szerint már több mint 170 ezren töltötték le a vasárnap esti indulása óta. Más, a volt amerikai elnökhöz köthető részvények is emelkedtek, a Phunware – amelyet Trump a 2020-as újraválasztási kampánya bérelt fel egy telefonos alkalmazás elkészítésére – 11 százalékkal erősödött, valamint a Rumble videós platformot tőzsdére hozó SPAC részvényei 3,3 százalékkal növekedtek.