A szándék bejelentése a versenyhatóságnál folyamatban van, így a tranzakció zárására és az egyesülésre a GVH jóváhagyását követően, 2019 harmadik negyedévében kerülhet sor.
A két e-kereskedelmi cég összeolvadásával új társaság jön létre, amelynek központja Budapesten lesz, innen fogják felügyelni az Extreme Digital és az eMag által nemzetközi terjeszkedését - mondta Várkonyi. A fúzióval a reményeik szerint a régió meghatározó kiskereskedelmi vállalata jöhet létre, amely felveheti versenyt a nemzetközi szereplőkkel is. A fúzió után 48 százalékos részesedése lesz az Extreme Digitalnak, 52 százalék az eMAG hazai leányvállalatának. Az új cég vezetésében az Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula vezető szerepet fognak vállalni.
Az Extreme Digital és az eMag brandjét életben tartják, mert Várkonyi Balázs szerint bármelyik megszüntetése bevételkiesést eredményezne. A két vállalat forgalma közel azonos, ez egyesüléssel nagyban növelhetik hatékonyságukat, közös lehet az ügyfélszolgálatuk és a logisztikai modellt is közösen működtetik majd. Ezen felül nagyban támaszkodnak majd az Emag anyacége, a dél-afrikai székhelyű Naspers-csoport pénzügyi hátterére is.
Várkonyi Balázs szerint az eMag budapesti irodája megmarad, sőt bővíteni kell, a két cég a kollégák megtartásában gondolkozik. Előbb társaság nem változtat azon a stratégiáján sem, hogy bevon kisebb kereskedőket, akik az ő platformját használva szerezhetnek vásárlókat.
Az Extreme Digital Zrt. tavaly 36 milliárdos bevételt ért el, 1 millió rendelést szolgáltak ki és 10 százalékos piaci részesedésük van. Jelenleg 320 főt foglalkoztatnak. A dél-afrikai hátterű Naspers csoport tagjaként az eMag a régió egyik legnagyobb online kereskedőjének számít, valamint hozzátartozik a szintén romániai irányítású Fashiondays online divatkereskedelmi oldal is.
Az MTI érdeklődésére az Extreme Digital közölte: a létrejövő új cég éves árbevétele 70 milliárd forint körül alakul majd. 2018-ban a cég nettó árbevétele 36 milliárd forint volt, a nyeresége 150 millió forint.
A teljes online kiskereskedelem becslések szerint 1000 milliárd forintot tett ki tavaly, amelynek egyik fele a hazai boltokból másik a külföldiektől (Alibaba, Amazon, Ebay) származik - mondta Várkonyi Balázs, aki hozzátette: főként műszaki termékeket vesznek online az emberek.