Az elmúlt mintegy 24 hónapban a magyarországi easyboxokban több mint egymillió rendelést vettek át 17,19 milliárd forintértékben. Budapesten belül a legtöbb rendelés a XII. kerületi MOM Park bevásárlóközpontban lévő automatába érkezett a hálózat indulása óta, a vidéki helyszínek közül pedig Debrecenben, a Füredi úti OMV töltőállomáson üzemel a legnépszerűbb easybox csomagautomata.

A két év alatt teljesített easyboxos rendelések mintegy 61 százaléka kapcsolódott eMAG által forgalmazott termékhez, 39 százalék pedig valamelyik Marketplace kereskedőpartner által eladott árucikkhez. A partnerkereskedők magas aránya alátámasztja, hogy az eMAG piacterén jelen lévő magyar kis- és középvállalatok is meglátták a lehetőséget a leggazdaságosabb kiszállítási módban - egy-egy easybox ugyanis akár 50-60 rendelést is képes egyszerre kiszolgálni.

Idén szeptember óta jócskán megugrott az csomagautomatás átvételek aránya az eMAG-nál: a kiszállítási módok között közel 60 százalékos arányt értek el a csomagautomaták.

“A 2022-re kitűzött terveink szerint az év végéig szeretnénk elérni a 700 lefedett helyszínt easybox-hálózatunkkal, hiszen az eMAG stratégiájának fontos részét képezi, hogy az ország lakott területein mindenki közelében elérhető legyen csomagautomata, amelyben a nap bármely pontjában átveheti vagy akár vissza is küldheti rendelését. Ez a szállítási mód ráadásul segíti az eMAG Marketplace-hez csatlakozott hazai kis- és középvállalkozások költséghatékonyabb működését is” - kommentálta a Sárváron aktivált hatszázadik automata beüzemelését Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke.

Nagyon menő a mosószer, az üdítő és a pelenka

Az eMAG friss értékesítési adataiból látszik, hogy a magyar vásárlók szeptember óta tudatosabban költenek, és jobban keresik a kiemelkedő ár-érték arányú termékeket is. Utóbbit jól érzékelteti, hogy az év első nyolc hónapjához képest az eMAG-nál szeptemberben nőtt a tisztító-mosószerek, üdítők és pelenkák vásárlási gyakorisága, amelyeket javarészt nagy kiszerelésű, kedvező árú csomagban rendelnek a vásárlók.

Mivel egyre többen rendelnek ruhaneműt, divatcikkeket online, fontos trendet jelez az is, hogy szeptember óta minden ötödik terméket easyboxon keresztül küldtek vissza az eMAG-nál. Ez ugyanis a legkényelmesebb és leggyorsabb módja a túl szűknek vagy túl bőnek bizonyuló ruha, vagy egyéb termék visszaküldésének: a Fast refund szolgáltatás révén az eMAG-tól vásárolt, és a cégnek 30 napon belül visszaküldött termék árát 30 percen belül visszakaphatja a vásárló, ha a termék árát az eMAG.hu-n online bankkártyával fizette ki.