A tájékoztatás szerint a 2009-ben létrehozott Getaround a magánszemélyek egymás közötti gépjármű-megosztását segíti elő, szolgáltatását több mint 300 ezer felhasználó veszi igénybe az Egyesült Államokban.
A Toyota az Uber Technologies-ba is befektetett, amely elősegítette a telekocsi jellegű szolgáltatások globális elterjedését.
Egyes szakértők szerint a megosztáson alapuló gazdasági minta (sharing economy) visszavetheti a személygépkocsik eladásait, az Egyesült Államokban sokan eleve azzal a céllal vásárolnak új autót, hogy használaton kívül bérbe adják.
A Toyota, a felhasználók közötti autómegosztás piacára belépve, maga is részesülni szeretne az ilyen jellegű piaci kereslet generálta forgalomból.
Az észak-amerikai Frost & Sullivan becslései szerint 2025-re 9,8 millióan vesznek igénybe autómegosztó szolgáltatásokat az Egyesült Államokban és Európában, szemben a 2014-ben regisztrált 1,3 millió felhasználóval.