Josh Frydenberg pénzügyminiszter bejelentette, hogy Ausztráliában a nagy techcégeknek fizetniük kell a médiaszolgáltatóknak, miután a parlament elfogadta az erről szóló törvényjavaslatot. A leghevesebben a Facebook állt ellen a javaslatnak, amely már tavaly bejelentette, hogy ha azt elfogadják, akkor lekapcsolja a hírmegosztás lehetőségét az országban, mondván a törvénytervezetben szerintük nem egyértelmű a hír definíciója. A Google is dacolt eleinte a törvénnyel, jelezve, hogy találati listájából eltávolítja az ausztrál híreket, portálok bejegyzéseit, de végül megállapodtak több kiadóval.
A hét elején a Facebook és a kormány is megegyezett. Eszerint továbbra is a közösségi médiát fenntartó cégek és a tartalomszolgáltatók dolga eldönteni, mi hír, mi nem az, és hogy előbbiek mekkora összegért közölhetik ezeket. Vitás esetekben a kormány dönt. A Facebookot üzemeltető cég PR-igazgatója, Nick Clegg bejelentette szerdán, hogy a következő három évben globálisan legalább egymilliárd dollárt fektetnek a hírtartalom-fejlesztésbe.
Egyúttal bocsánatot kért azért, hogy a közösségi média ausztráliai platformján néhány napig tiltva voltak a hírek. Hozzátette, hogy már eddig is 600 millió dollárt fektettek a hírekbe 2018 óta.
Kanadában már a Facebook elébe megy a vitának, ahol szintén egy hasonló törvény elfogadását tervezik. Itt már most keresik a lehetőséget, hogy szerződjenek a médiaszolgáltatókkal.
Magyarországon és az EU-ban is szabályozni készülnek a közösségi oldalakat, de nem pénzügyi, hanem tartalmi, cenzúrázási okok miatt: Varga Judit igazságügyminiszter például világos eljárást akar arra, hogy mi alapján törölnek a platformok híreket, tartalmakat.