A Facebook, amely nemrég változtatta meg nevét Metára, azt mondta, hogy a tesztelés része a szélesebb körű fizetős előfizetési törekvéseinek. A közösségi médiavállalat egyike azon technológiai óriásoknak, amelyek azon dolgoznak, hogy belső fizetési megoldásokkal és új eszközökkel győzzék meg a művészeket, alkotókat, hogy a közösségi felületükön adjanak fizetős szolgáltatásokat a rajongótáboruknak. 

A Facebook, amely az elmúlt években a közösségek építésére összpontosított, mint a webhelyen való elkötelezettség növelésének taktikájára, azt mondta, hogy a csoportadminisztrátorok képesek lesznek e-kereskedelmi boltokat üzemeltetni, hogy árukat áruljanak, vagy közösségi adománygyűjtéseket hozzanak létre, ami ellensúlyozhatja a csoport működtetésének költségeit - írja a Reuters. A vállalat szóvivője elmondta, hogy a Facebook a közösségi adománygyűjtést kiválasztott csoportokkal teszteli, és hogy az elmúlt 30 napban létrehozott, a tartalmi szabályokat megsértő, illetve a káros tartalmakat vagy félretájékoztatást gyakran megosztó csoportok nem jogosultak erre.

A Facebook közölte, hogy a Csoportok adminisztrátorai eszközöket kapnak a csoportjuk megjelenésének testreszabásához, és a tagok hamarosan "közösségi díjakat" adhatnak az értékes posztokért.

Szerdán Mark Zuckerberg vezérigazgató azt is elmondta, hogy az alkotók képesek lesznek olyan egyéni linkeket megosztani, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy közvetlenül fogadjanak el fizetéseket, ezzel az Apple előfizetési díjait támadva.

A Facebook-csoportokat a törvényhozók és kutatók vizsgálják, akik szerint zárt teret biztosítanak az egészségügyi félretájékoztatás (pl. az oltásellenes mozgalmak), az erőszakos retorika és a szélsőségesség elterjedésének, anélkül, hogy megfelelő ellenőrzés alatt állnának.