Ha valaki a június végi határidőig nem egyezteti időben adatait feltöltőkártyás-előfizetéséhez, akkor nem csak a szerződése szűnik meg, de a szolgáltatókat sem kötelezi semmi arra, hogy újbóli szerződéskötés esetén visszatöltse a korábbi egyenleget - jelenttete ki Karl Károly, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője.
Persze a szolgáltatóknak nem feltétlenül érdeke így eljárni, hiszen az ő célja az ügyfelek megtartása.
Kapcsolódó
Már csak egy hónap van hátra a határidőig, amelynek meghosszabbítására egyelőre semmilyen szándék nincs. Az érintett 4 millió kártyának eddig mindössze harmadát egyeztették.
Az adategyeztetéssel kapcsolatban több szolgáltatót kellett felszólítani a jogkövető magatartásra. Jogértelmezési problémák miatt előfordult, hogy valamely cég azzal kötötte össze a regisztrációt, hogy az ügyfelek direktmarketing levelek fogadását hagyják jóvá - mondta Karl Károly.
Az NMHH azt kéri, hogy a tumultus elkerülése érdekében senki se várja meg a június végét, valamint - ha teheti - inkább online egyeztessen. Az egyeztetési kötelezettség a hang alapú kártyákat érinti, de ide tartoznak például a kapunyitókban lévő sim-ek is. A kizárólag adatforgalomra használt előfizetéseknél nem kell regisztrálni.
Idén januárban vált hivatalossá, hogy a feltöltőkártyás mobilelőfizetések csak adategyeztetést követően maradhatnak aktívak, ennek hiányában a szerződések július 1-én megszűnnek. Az eljárást minden évben meg kell ismételni innentől. A magánszemélyek maximum 10, a cégek pedig legfeljebb 50 sim-kártyával rendelkezhetnek.