A Facebook és az Instagram anyavállalata (Meta) csütörtökön bejelentette a legnagyobb közösségi oldal radikális átalakítását: a hírfolyamot két részre osztják, melyek különböző tartalmakat kínálnak majd, csak az egyikben egy lórúgásnyival több lesz az algoritmus – írja a Verge.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bár megmarad a jól ismert hírfolyam (Feeds), egy alapértelmezett kezdőlap (Home) kerül be az alkalmazásba. A Feeds felületén az ismerősök posztjai, a követett oldalak és csoportok bejegyzései lesznek – többnyire időrendi sorrendben, ajánlások nélkül –, viszont a Home esetében új, személyre szabott tartalmakat javasol majd az algoritmus.
Fontos megjegyezni, hogy a Home fül továbbra is mutathatja az ismerősök posztjait, de ezeket a rangsoroló rendszer által kiválasztott ajánlások fogják körül venni. Ez persze úgy hangzik, hogy lesz némi átfedés, már csak azért is, mert hirdetések mind a két hírfolyamban lesznek.
A kettő között tetszés szerint ugrálhat majd a felhasználó, azonban az algoritmusokkal telepakolt kezdőoldal alapértelmezetté tétele megmutatja, hogy a Meta milyen prioritásokat tűzött ki a Facebook számára. A vállalat arra számít, hogy a frissítéseket a következő héten világszerte bevezetik, azonban az átállás fokozatos: először az iOS-es és androidos applikációkat érinti, aztán érkezik a webes felületre.
"TikTokosítják" a Facebookot
A Facebook nehéz időket él meg, hiszen egyre kevesebb új felhasználót tud bevonzani, miközben a kínai ByteDance tulajdonában lévő TikTok folyamatosan növekszik. A hírfolyam felosztása egy kísérlet lehet arra, hogy a Facebook jobban hasonlítson a TikTok-hoz és annak sikerreceptjéhez: a kezdőoldalon ezentúl az alkalmazás dönti el, hogy milyen tartalmakat mutat a felhasználónak, az „újdonságok” felfedezését teszi előtérbe.
Az óriáscég vezetői az elmúlt hónapokban többször hangoztatták, hogy a vállalatnak fel kell lendítenie a "Reels" termékét, amely a TikTok formátumához hasonlóan rövid videókkal operál, és amely egyre népszerűbb a fiatal felhasználók körében. A Meta közleménye szerint az új kezdőlapon bármilyen oldaltól, felhasználótól és csoporttól érkezhetnek ajánlások, beleértve a Reels és a Stories bejegyzéseket is – számol be a hírről a Reuters.
A cég jelentős beruházásokat hoz annak érdekében, hogy meglovagolja a rivális sikereit, rengeteget költenek a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás fejlesztésére. Az viszont, hogy az algoritmikus ajánlások felé fordulnak, ellentmond a korábbi elképzeléseiknek, amik szerint a hírfolyamban inkább a barátok és a család posztjai legyenek előtérben.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!