A sencseni székhelyű kínai nagyvállalat pénteken közölte, hogy 2023-ban több mint 700 milliárd jüan (99 milliárd dollár) bevételre számít, részben az elektronikai üzletág vártnál erősebb teljesítményének köszönhetően. Ez kilenc százalékos ugrás a 2022-es 642,3 milliárd jüan (92,4 milliárd dollár) bevételhez képest – írja a CNN.
Ez azonban még mindig elmarad a Huawei 2019-ben regisztrált megközelítőleg 123 milliárd dolláros bevételétől.
„Évek kemény munkájával sikerült átvészelnünk a vihart, és most már megközelítőleg visszatértünk a helyes útra" – jelentette ki a Huawei ügyvezető elnöke, Ken Hu a dolgozóknak küldött év végi üzenetében.
A javuló tendencia a Huawei Mate 60 Pro okostelefonjának augusztusi bemutatása után indult el, amely sokkolta az iparági szakértőket, akik nem értették, hogy a külföldi félvezetőkhöz való korlátozott hozzáférés ellenére mégis hogyan rendelkezhet a vállalat a szükséges technikával, amellyel ennyire fejlett készüléket is elő tud állítani.
A Huawei szeptember végén az ötödik helyen állt a kínai piacon, részesedése az első negyedévi 10 százalékról a harmadik negyedévben 14 százalékra nőtt. Az Apple szelete ugyanakkor ugyanebben az időszakban Kínában 20 százalékról 15 százalékra zsugorodott.
Feltámadt a Huawei, csak senki sem érti, mi történt vele
A korábban itthon is népszerű Huawei telefonok piaca beszűkült, mióta Donald Trump, az előző amerikai elnök idején szankciókat léptettek életbe a céggel szemben. Most azonban komoly fejlesztés után új típussal jelentkezik a cég, és Kína épp elég nagy piac lenne neki. Bővebben --->(Vizvári Csenge)