A kutatásban elsőként az 50-75 év közötti lakosok háztartásaiban előforduló audio-vizuális eszközparkra fókuszáltak, hiszen a technikai lehetőségek egyrészt hatással lehetnek a tartalomfogyasztás platformjára, másrészt általános mutatói annak, hogy az említett korosztály mennyire követi korunk technológiai, digitális trendjeit.
A televízió még szinte minden háztartás kötelező tartozéka, de a korszerű eszközök térhódítása már az idősebb korosztályban is megkezdődött.
Az 50-75 éves korosztály harmada naponta internetezik, míg a hetente legalább többször internetezők összesített aránya kétharmados. A közösségi média használata a korcsoporton belül szinte azonos gyakoriságot mutat az internet használatával.
Terjed a streaming
Az elmúlt években gyorsan terjedő fizetős streaming-szolgáltatók növekvő népszerűsége ebben a korosztályban is megfigyelhető. Az 50-75 évesek közel egyharmada néz legalább hetente videokat, filmeket fizetős streaming-csatornákon - írja az NMHH.
Ugyanakkor azonban ebben a korosztályban továbbra is a hagyományos TV-csatornákon keresztül történő tévénézés a médiafogyasztás leggyakoribb módja. A válaszadók háromnegyede naponta néz így TV-t, és 88 százalékuk legalább hetente néz hagyományos TV-csatornákat.
A vizsgált korosztályban kiemelkedően népszerűek a filmek és a hírek, de a sorozatokat és a tudományos ismeretterjesztő műsorokat is kétharmaduk követi. Szinte minden tartalomtípus esetében meghatározó a hagyományos TV-csatornák szerepe.