A Huawei dinamikusan növeli eladásait és piaci részesedését is világszerte. A múlt év első felében a Huawei fogyasztói üzletága 60 millió 560 ezer okostelefont értékesített, 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az okostelefonok világpiacán így a GfK piackutató szerint 11,4 százalékos részesedésre tett szert az év első felében.
A tavalyi első negyedévben a Huawei világpiaci részesedése még 8,2 százalékos volt amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat, és 8,3 százalék a szintén amerikai Gartner Inc. piackutató vállalat kimutatása szerint.
A vállalat piaci részesedése mára harminc országban meghaladja a 15 százalékot, húsz országban pedig 20 százalék fölé emelkedett, továbbá a vállalat jelentős áttörést ért el többek közt a kulcsfontosságú brit, francia és német piacokon.
A 2015-ös évben az IDC adatai szerint a Huawei fogyasztói üzletága 7,4 százalékos világpiaci részesedéssel már a harmadik legnagyobb volt az okostelefon gyártók rangsorában. Az okostelefon-piacon egyébként a gyártók rangsorában a Huawei mindössze öt év alatt került be a három legnagyobb közé és 2015-ben csatlakozhatott negyedikként az évi 100 milliónál több mobiltelefont értékesítő gyártók klubjába, a Nokia, az Apple és a Samsung mellé.