A Magyar Telekom májusban jelentette be, hogy teljesen új szolgáltatást indít a Flip márkanév alatt. A Flip kizárólag egy csomagot tartalmazott: összesen 130 digitális tévécsatornát, 100 megabites letöltési sebességet, wifi routert, valamint vezetékes telefont. Az egyetlen opció, hogy az internet sebességét 1000 forintért meg lehet duplázni, de minden más adott. Mindezt havi 4 ezer forintért (gyorsabb nettel 5 ezerért).
Az NMHH június 1-jén adta hírül, hogy felfüggesztik a csomagot a piaci verseny veszélyeztetésének gyanúja miatt.
Kapcsolódó
A felügyeleti eljárás lezárult és az NMHH a nagykereskedelmi széles sávú piaci működést sértő magatartás miatt 50 millió, a jogsértő szerződési feltételeket tartalmazó ÁSZF miatt pedig 25 millió forint bírsággal sújtotta a Magyar Telekomot.
A szabályozás úgy szól, hogy ha egy akkora szolgáltató, mint a Telekom egy új, a korábbiaktól lényegesen eltérő internetszolgáltatást is tartalmazó díjcsomaggal bővíti a kínálatát, a tervezett szolgáltatást annak bevezetése előtt legalább 30 nappal köteles a hatóság által előzetesen jóváhagyott nagykereskedelmi áron felajánlani a többi szolgáltatónak. A Telekom nem nyújtott be ilyen kérelmet a hatósághoz, így a lehetséges versenytársak nem tudtak választási lehetőséget nyújtani az előfizetőknek.
Reagált a cég
"A Magyar Telekom nem ért egyet az NMHH álláspontjával, ezért a nem jogerős határozat ellen fellebbezni fog, a másik határozat bíróságon való megtámadását pedig megfontolja. A Flip Otthon+ csomag értékesítése zavartalan, az ajánlat továbbra is elérhető az ügyfelek számára. A márka bevezetése és a Flip Otthon+ ajánlat iránti nagy érdeklődés azt bizonyítja, hogy vannak olyan ügyfelek, akik nem igénylik a személyes ügyfélkiszolgálást és a külön szolgáltatásokat, csak egy alapszolgáltatást szeretnének, de azt kedvező áron.A Flip Otthon + csomag jelzett vizsgálata során természetesen együttműködünk a hatósággal.
A második, május 31-én megindított hatósági felügyeleti eljárás jogsértéseket tárt fel a Flip díjcsomag május 16-án, május 29-én, július 1-jén és augusztus 1-jén hatályba lépett ÁSZF-jének több pontja esetében is
Az ÁSZF-ben - helytelenül - a Telekom többek között a szolgáltatás szüneteltetését helyezte kilátásba arra az esetre, ha az előfizető nem a szolgáltató által meghatározott feltételek szerint veszi igénybe az ügyfélszolgálatot. Jogszerűtlenül alkalmazta az előfizetői szerződések felmondását díjtartozás esetén; hibaelhárításért kérhető díjat, továbbá egyéni előfizetők számára az első hívásrészletezőért felszámítható díjat jelölt meg. Jogsértésnek számít a szolgáltatás korlátozása esetén - a jogszabályban meghatározottaktól eltérően - a szolgáltatás minőségi vagy más jellemzőinek csökkentése helyett az internetszolgáltatás teljesen elérhetetlenné tétele és az áthelyezésre vonatkozó igények jogszabályban rögzített határidőn túli teljesítése is.
A hatóság azoknál az előfizetőknél, akiknél a Telekom a jogsértő ÁSZF-rendelkezéseket alkalmazta és emiatt az érintetteket hátrány érte, kötelezte a jogszerű állapot helyreállítására.
Az NMHH Hivatala által meghozott határozat nem jogerős, az ellen a szolgáltató fellebbezhet az NMHH elnökénél.