A kitöltők közül szinte mindenki használ okostelefont (94 százalék), a válaszadók több mint fele pedig el sem tudná képzelni az életét nélküle. Laptopja vagy asztali számítógépe 82 százalékénak van, digitális adathordozóval, például pendrive-val pedig 79 százalék rendelkezik. A nők körében egyértelműen a telefon viszi a prímet, ha választani kell, a férfiaknál viszont jóval kiegyenlítettebb az arány a három eszköz között, és közülük többen használnak PC-t, mint laptopot.
A felmérés rávilágított, hogy a Covid-19 járvány kirobbanása sokak számára extra eszközberuházással járt. Az otthoni munkavégzésre és az online oktatásra való átállás miatt minden hatodik válaszadónak kellett beszereznie valamilyen új digitális eszközt. Közülük a legtöbben laptopot vagy számítógépet vettek (46 százalék), de fülhallgatóra/headsetre is sokaknak volt szüksége (42 százalék). Új memóriamegoldásokat (RAM, SSD, USB-kulcs, külső tárhely) közel 22 százalékuk vásárolt, illetve egyéb számítógép-alkatrészt mintegy 10 százalék igényelt. Egy új okostelefonba csupán 11,5 százalékának kellett beruháznia. A home office-időszak hatása jól érzékelhető a válaszok alapján, ugyanis az említett eszközöket gyakrabban használtuk az elmúlt egy évben.
A vizsgálatból az is kiderült, mire vettük igénybe leginkább a digitális készülékeinket. Nem meglepő, hogy a megkérdezettek első helyen a tanulást és munkát jelölték meg. Ezután viszont rögtön a szórakozás és kapcsolattartás következik, míg az információszerzés csak a negyedik helyen szerepel.
A felmérés arra is kíváncsi volt, hogy a válaszadók milyen gyakran vesznek részt virtuális üzleti eseményeken. A felsőfokú végzettségűek közel kétharmada (61 százalék) csatlakozik eltérő rendszerességgel valamilyen webes rendezvényhez kifejezetten munka miatt. 23 százalékuk hetente átlagosan egy-két ilyet ír be a naptárjába, százból hárman pedig több mint 20 meetinget ülnek végig egy héten.
Biztonságban tudjuk az adatainkat?
A felmérés ezenkívül azt is vizsgálta, hogy állunk az adattárolás és az adatbiztonság terén. Csaknem minden válaszolóra igaz, hogy használ valamilyen memóriamegoldást (95 százalék). A többségnek (74 százalék) USB-kulcsa van, 63 százaléka pedig a felhőalapú megoldásokat részesíti előnyben, de népszerűek a memóriakártyák (53,5 százalék) és a külső merevlemezek (48,5 százalék) is. SSD-meghajtót a megkérdezettek 34 százaléka használ.
Titkosított pendrive-val és/vagy SSD-vel azonban csak százból hét kitöltő rendelkezik. Ennek egyrészt az lehet az oka, hogy ezek az adathordozók jelentősen drágábbak a hagyományos változatoknál, másrészt pedig az is előfordulhat, hogy viszonylag kevesen tartanak adataik illetéktelen hozzáférésétől, holott ez valós veszély.
Éppen ezért azt is felmérték, hogy az eszközhasználók mit tesznek személyes adataik biztonságáért. A kérdőív kitöltőinek meglepően magas aránya, kétharmada (65 százalék) jelszóval és kétlépcsős azonosítással védi az adatait. Kaszál Norbert, a Kingston szakértője szerint bár az üzleti és a személyes információk biztonsága felértékelődött, a titkosított megoldások még mindig nem elég elterjedtek Magyarországon.