Idén az első hónapjában több mint 18 millió bejegyzés foglalkozott a Vuhanból indult koronavírus-járvánnyal és ezek a bejegyzések további mintegy 330 millió reakciót váltottak ki a közösségi médiában 190 országban - derül ki Bauer Zsófia (Y-nsight Research) és Mezei Márk (Silberstein and Partners) közös kutatásából.
Magyarországot mintegy 19 ezer bejegyzés született az elemzett időszakban a social mediában. A magyar trend megfelel a globálisnak. A helyzet eszkalálódásával egyre többen és többet foglalkoznak a témával, ugyanakkor a reakciók növekedése nem egyenletes. Például megugrás volt január 24-én, amikor arról cikkeztek, hogy 5 nap alatt felépítenek Kínában egy új kórházat a vírusos betegek számára. Erre a bejelentésre rengeteg olyan komment érkezett, elsősorban Facebookon, amelyik a gyorsaságot hasonlítja össze a magyar egészségügyben történő fejlesztések lassúságával.
Míg globálisan a legnépszerűbb platform messze a Twitter, addig itthon gyakorlatilag elhanyagolható a platform súlya. Nálunk a hírportálok után elsősorban Facebook-posztokban és kommentekben foglalkoznak a vírussal.
A tartalom alapján a hírek, közlemények, és orvosi tanácsok mellett nagy súllyal jelennek meg az álhírek és az összeesküvés-elméletek.