A Vodafone Magyarország a 65 éves és annál idősebb, feltöltőkártyás ügyfeleinek plusz 100 perc díjmentes lebeszélhetőséget biztosít, amelyet a szolgáltató április 6-án éjféltől minden érintett ügyfele számára automatikusan aktivál. Kifejezetten ennek a korosztálynak segít a feltöltőkártyás adategyeztetési kötelezettség felfüggesztése is, amit már márciustól megszüntetett a Vodafone Magyarország - közölte a vállalat.
A szolgáltató adatai szerint a 65 éves és idősebb korosztály tagjai jellemzően rövidebb hanghívások segítségével tartják a kapcsolatot szeretteikkel a mostani nehéz időszakban. Az április 6. éjféltől automatikusan aktivált kedvezményt kifejezetten az ő kommunikációs szokásaikat figyelembe véve alakította ki a Vodafone Magyarország. A belföldi irányba felhasználható díjmentes 100 perc lebeszélhetőséget az aktiválást követően 90 napig tudják felhasználni az érintett ügyfelek, akiket SMS-ben értesít a szolgáltató.
Emellett a Vodafone már korábban felfüggesztette a feltöltőkártyás ügyfeleket érintő kötelező adategyeztetést a veszélyhelyzet végéig, mivel az idősebb korosztály nagy része a tapasztalatok szerint ezt főként személyesen intézi. A hírközlési törvény szerint a feltöltőkártyás adategyeztetésre legkésőbb az eredeti szerződéskötési dátum egy éves évfordulójáig lenne lehetőség. A határidő elmulasztása a feltöltőkártyás előfizetés törlésével járna, a mostani helyzetben azonban a Vodafone Magyarország elsőként jelentette be, hogy az NMHH-val egyeztetve eltér ettől a folyamattól. Ez azt jelenti, hogy adategyeztetés elmulasztása nem fogja hátrányosan érinteni az ügyfeleket és senkinek nem fogják emiatt kikapcsolni az igénybe vett szolgáltatást.
A szolgálató továbbra is arra kéri ügyfeleit, hogy ha tehetik, maradjanak otthon, ügyintézésre pedig használják a telefonos vagy online felületeket. Az általános ügyintézésre továbbra is a My Vodafone applikációt javasolja a szolgáltató a hatékonysági és biztonsági szempontokat szem előtt tartva. Az online ügyintézésre való átállás megkönnyítése érdekében a szolgáltató kialakított egy dedikált felületet az összes tudnivalóval, ahol szöveges és videós tájékoztatást is biztosít az ügyfeleknek.