A KPMG kutatása szerint, amelyben 10 országból 1800 iparági szereplő vett részt, minden egyes vállalat igazgatótanácsa tett stratégiai lépesek a mesterséges intelligenciával kapcsolatosan, az IT-re szánt kiadások 10 százalékát erre fordítják, a jövőben pedig jelentősen emelkedhet ez az arány.

Ugyan jelenleg még csak a vállalkozások 10 százaléka használja széles körben az MI-t, kísérleti vagy részleges jelleggel azonban már a háromnegyedük alkalmazza azt, további 27 százalékuknak pedig hasonló terveik vannak. Három éven belül 99 százalékra nő azok aránya, akik valamilyen szinten használják a mesterséges intelligenciát – a felmérésben adott válaszok alapján.

Ugyanakkor a könyvvizsgálói, adó és tanácsadási szolgáltatók globális szervezete megjegyzi, hogy a pénzügyi beszámolók arculata nem egyformán változik a világ különböző pontjain és az egyes iparágakban.

A legnagyobb előrelépést a távközlési és technológiai szektor mutatja, ahol a válaszok alapján már 41 százalékban használja szelektíven vagy széles körben a technológiát. Ezt követi az energia-, a természeti erőforrások és a vegyipar 35 százalékkal.

Lemaradásban vannak ugyanakkor a fogyasztási cikkekkel foglalkozó és a kiskereskedelmi vállalatok.

Régiós szinten az észak-amerikai vállalatok haladnak a leggyorsabban, ahol a 39 százalékuk használ AI-megoldásokat. Őket követi 32 százalékkal Európa, majd 29 százalékkal az ázsiai és a csendes-óceáni térség.

A felmérés szerint az állami cégek 65 százaléka alakított ki mesterséges intelligenciára vonatkozó politikát, míg a magánvállalkozásoknál csak 55 százalékos ez az arány.

Versenyfutás az AI-ért: a vállalati siker kulcsa a mesterséges intelligencia

A magyar kis- és középvállalkozások csupán közel harmada használ mesterséges intelligenciát, ami hosszú távon nem lesz elegendő a versenyképesség és a piacon maradás biztosítására. Regionális és globális versenytártsaink már lehagytak bennünket.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→