Júliusban egy Microsofthoz köthető hiba miatt világszerte több bank, légitársaság és médiacég rendszerei teljesen leálltak. Az üzemzavar után közvetlenül az Economx-nak nyilatkozó informatikai szakértő elmondta, nem a Microsoft, hanem a kibervédelmi rendszer gyártója: a CrowdStrike felelős a történtekért.

Ezért sokan nagy érdeklődéssel várták az időlegesen 8,5 millió eszközt működésképtelenné tevő vállalat második negyedévére vonatkozó eredményeit. A fenti eset július 19-én történt, a tegnap közölt üzleti jelentés pedig a július végével zárt állapotokat tükrözi. 

A cég májustól július végéig 964 millió dollárnyi forgalmat bonyolított, ami jelentősen, 32 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi teljesítményt. A bevételi adat az elemzői várakozásokat is túlszárnyalta.

A társaságot irányító George Kurtz szerint ez az eredmény rávilágít a Crowdstrike rugalmasságára. Ugyanakkor a vezérigazgató is elismerte, hogy a negyedév utolsó két hetében volt néhány betervezett üzlet, amit végül nem sikerült júliusban lezárniuk. A frissítési fiaskó egyetlen konkrétan számszerűsíthető hatása, hogy a menedzsment visszább vett a teljes évre vonatkozó várakozásaiból:

az éves bevételi cél a korábbi 3,98–4,01 milliárd dollárról lecsúszott a 3,89–3,90 milliárdos tartományba.

Frank Dickson, az IDC elemzője szerint leghamarabb fél év múlva lehet levonni a következtetéseket azzal kapcsolatban, hogy mekkorát ártott a vállalatnak a júliusi ügy. Ugyanis minimum ennyi idő szükséges, hogy az elmaradozó új ügyfelek nem elköltött dollárjai elkezdjenek meglátszani a táblázatokban – írja a Bitport.

A régi ügyfélkörre várhatóan sokkal kisebb lehet a hatás, és az is lényegesen hosszabb időtávon lesz érzékelhető. A Crowdstrike ügyfelei jellemzően sok szálon kötődnek a biztonsági céghez, ami olyan szintű szállítói függést jelent, amit kvázi lehetetlen egyik pillanatról a másikra leépíteni.

Az általános piaci konszenzus szerint a Crowdstrike a körülményekhez képest jól kezelte a krízist. Nem próbálták másra kenni a felelősséget, miközben folyamatosan és transzparens módon kommunikáltak. Amit a hiba elhárításában segédkező partnereknek osztogatott ételkuponok körül botrányt sem tudott zárójelbe tenni.

Egy szendvics árával törlesztene az informatikai összeomlásért felelős cég

A múlt pénteken világszerte több bank, légitársaság és médiacég rendszereinek leállásáért felelős CrowdStrike egy 10 dolláros (nagyjából 3600 forintos) UberEats-utalványt adott a hiba elhárításában segédkező partnereknek, azonban többen jelezték, hogy ez sem működik.