A Canalys adatai szerint 2021 második negyedévében a Xiaomi 70 százalékkal több okostelefont adott el Európában, mint egy évvel ezelőtt, így 28 százalékos piaci részesedéssel először szerezte meg a piacvezető pozíciót a kontinensen. Ez azt is jelenti, hogy a Xiaomi letaszította Samsungot a trónról; utóbbi márka ugyanis 11 százalékkal értékesített kevesebb telefont Európában, amivel 27 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak.
Az Apple annak ellenére, hogy az európai értékesítése 24 százalékkal esett, 16 százalékos piaci részesedéssel meg tudta őrizni a harmadik helyét. Közép-Kelet-Európában a Xiaomi tovább növelte előnyét a második legnagyobb márkához képest: 36%-os piaci részesedéssel és 82%-os éves növekedéssel végzett újra az első helyen.
A kelet-közép-európai régióban már korábban is a vezető helyen állt a Xiaomi, a második negyedévben 82 százalékos növekedéssel és 36 százalékos piaci részesedéssel meg tudta őrizni a vezető helyét. A márka egyébként Oroszországban, Lengyelországban, Ukrajnában, Romániában, Csehországban, Fehéroroszországban, Horvátországban, Szlovákiában és Litvániában is piacvezető.
A régió második legnépszerűbb okostelefonmárkája a Samsung, amely 9 százalékos növekedés mellett 24 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett a második negyedévben. A harmadik helyen itt is az Apple áll, ami egy százalékos növekedés mellett ért el 7 százalékos piaci részesedést.
Magyarországon még mindig a Samsung a vezető márka, annak ellenére, hogy az értékesítése 48 százalékkal zuhant, még mindig 33 százalékos piaci részesedést tudhatott magának. A Xiaomi viszont 89 százalékos növekedéssel sem tudta utolérni a Samsungot, a kínai gyártó 28 százalékos piaci részesedéssel szorult a második helyre.
Az Apple a harmadik legnépszerűbb okostelefonmárka a magyarok körében is. A márka értékesítése 36 százalékot esett a második negyedévben, így a piaci részesedése 18 százalék volt.