A program pénzügyi és szakmai támogatást nyújt mind a hazai-, mind a határon átnyúló elfogadók részére annak érdekében, hogy jelentős mértékben felgyorsulhasson a bankkártya terminál igénylési és kihelyezési folyamat, valamint a kereskedők számára a Magyarországon elérhető terminálok és fizetési megoldások is tovább bővüljenek.
A cég az infrastruktúra-fejlesztési programja keretében a Magyarországon működő bankkártya elfogadók számára egyösszegű támogatást biztosít a terminál igénylési és telepítési folyamatok átalakítására és korszerűsítésére. A programmal azt szeretnék elérni, hogy a kereskedők a jelenlegi több hét helyett akár 3 napon belül működő bankkártya terminálhoz juthassanak. A program másik célja a teljes ügyintézési folyamat elektronikus útra terelése. A tervek szerint a program segítségével három év alatt duplájára nőhet a kereskedelmi elfogadóhelyek száma.
A Mastercardnál úgy látják, hogy Magyarországon a digitalizáció és a készpénzmentes megoldások elterjedése elképzelhetetlen a kis- és középvállalkozások (kkv-k) bevonása nélkül. Ezért úgy döntöttek, hogy a kkv-szektort helyezik a program fókuszába, őket szeretnék megszólítani és hatékonyan segíteni - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Az MNB adatai szerint a bankkártya elfogadóhelyek száma 2018 év végén elérte a 145 ezer darabot, ami elmarad a NAV-hoz bekötött online pénztárgépek számától, az online pénztárgépre kötelezett üzletek jelentős részében nem lehet bankkártyával fizetni. Emellett a mikro- és kisvállalati-, valamint egyéni vállalkozói szektorban van a legnagyobb lemaradás a kártyaelfogadás terén.
A Magyarországon működő kártyaelfogadók üzleti modellje kevéssé fókuszál a kisvállalkozásokra, a Mastercard szerint ahhoz, hogy a piac sikeresen meg tudja szólítani ezt a szektort, a jelenlegitől eltérő üzleti gondolkodásra van szükség - magyarázta Eölyüs Endre.