A Netflix, Inc új keresési technológiát tesztel az előfizetők számára, amely mesterséges intelligenciát alkalmaz a tévéműsorok és filmek megtalálásában – írja a Bloomberg.
Az új funkció lehetővé teszi, hogy egy néző akár a hangulatát jellemző kifejezések alapján keressen műsorokat. A rendszer pedig az OpenAI által működtetett keresőmotorral dobja fel neki a legjobb ajánlatokat.
Kapcsolódó
A Netflix azt közölte, hogy jelenleg Ausztráliában és Új-Zélandon érhető el a tesztverzió, de a hamarosan több országban is piacra kerül.
A cég már régóta használja a mesterséges intelligenciát: ezzel működik a jól ismert ajánló algoritmusa is, amivel az ügyfél számára a „megtekintett” műsorok és filmek alapján dob fel új címeket.
Ted Sarandos, a vállalat társ-vezérigazgatója elmondta, hogy az AI segíteni fog a filmkészítés javításában, de nem fogja helyettesíteni a kreatív személyzetet, például a forgatókönyvírókat és a színészeket. Hollywoodban mégis sokan aggódnak amiatt, hogy a Netflixhez hasonló vállalatok a mesterséges intelligenciát munkahelyek leépítésére és költségcsökkentésre fogják használni.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Szelfizett a kormányfő a pápa temetéséről, népharag zúdult rá

Ugyanaz az uniós rém fenyegeti a magyar bankokat és a kkv-kat

Így kerülhetjük el a klímakatasztrófát nyáron

Már 1 milliárd forintról született döntés, pörög a Demján Sándor Program

Itt tart most Paks 2: már két országban gyártják az új erőmű fontos részeit

Rekord mennyiségű készpénzt tart a világ legrutinosabb befektetője

Négy-öt millió magyar ember életét változtatná meg a kormány, konzultáció is lesz róla

Ez nem áprilisi tréfa: kétéves rekordot dönthet az orosz olajexport

Verekedések, üvegzúzás, fenyegetések – elszabadult a pokol a reptereken
