Az elmúlt egy évben, világszerte öt internethasználóból három már találkozott technikai támogatásnak álcázott kibertámadással (tech scam), közülük legalább egynek pedig a pénze is bánta ezt a találkozást - derül ki a Microsoft legújabb, 16 országra (Ausztrália, Brazília, Kanada, Kína, Dánia, Franciaország, Németország, India, Japán, Mexikó, Új-Zéland, Szingapúr, Dél-Afrika, Svájc, az Egyesült Királyság és az USA) kiterjedő, globális Tech Support Scam kutatásából.
Az ilyen adatlopási esetekben a támadó szakértőnek adja ki magát, aki vagy telefonon, hamis személyazonosság mögé rejtőzve, vagy az általa generált hamis, vírusfertőzésről szóló riportokra hivatkozva emailen, pop-up üzenetekben vagy akár hamis weboldalakon keresztül kéri a felhasználó közreműködését és telepíti az adathalász szoftvereket a gépre.
A Tech Support Scam kutatás szerint az Y és Z generáció különösen ki van téve ezeknek a támadásoknak. A 18 és 34 év közöttiek 50 százaléka vette fel a kapcsolatot a csalókkal, miután hamis üzenetekkel megkeresték őket.
Igazi világjelenség
Miután a Microsofthoz havonta 11 ezer technikai támogatásnak álcázott támadásról szóló bejelentés érkezik, ezért a tech scam valódi világjelenséggé vált, ami minden online felhasználót érint - olvasható a Microsoft közleményében.
A Microsoft szerint a tech scamek azért is jelentenek különösen súlyos fenyegetést, mert a csalók híres és elismert vállalatok - így például a Microsoft, az Apple, a Dell - nevében tévesztik meg a felhasználókat. Az viszont jó hír, hogy idén valamivel kevesebben számoltak be tech scamről, mint két éve: 68-ról 63 százalékra csökkent az ilyen adatlopási kísérletről számot adó felhasználók aránya, és 3 százalékkal csökkent azoknak a száma, akiknek anyagi veszteséget okoztak ezek a támadások.
A tech scameket a felhasználók a Microsoft oldalán jelenthetik be.