A budapesti kirendeltségen dolgozók fele informatikai szakember, akik a befektetési bank alapfolyamataiért és a digitális fejlődésért felelősek - mondta a lapnak Dave Atheis, a Morgan Stanley magyarországi technológiai részlegének vezetője.
A technológia többé nem back office funkció a bankszektorban, hanem már a stratégiai tervezésnél kulcsszerepet kap. A technikai fejlettség dönti el, mely vállalkozások, intézmények tudnak vezető szerepben maradni az iparágukban. Így van ez a bankszektorban is, ahol a gyorsaság, a megbízhatóság, a biztonság és a megfelelő vállalatirányítás alapvető és kötelező kompetencia.
Részvénykereskedési üzletáguk világelső, és ezen a területen az elektronikus kereskedési platformjuk az egyik legfőbb versenyelőnyük. Jelenleg a felhőalapú megoldások integrációján dolgoznak - tájékoztatott Dave Atheis. A mesterséges intelligencia és az automatizáció kivált bizonyos munkafolyamatokat, és a dolgozók magasabb hozzáadott értéket termelhetnek.
Jelezte, hogy ugyanakkor a kockázatmenedzsment, a belső audit és a treasury területén a legkevesebb a lehetőség az automatizációra, de az informatika és a tanácsadás sem helyettesíthető robotokkal.
Dave Atheis úgy vélte, néhány éven belül a pénzügy világában is sok munkakörben elengedhetetlenek lesznek a frissdiplomások részéről az alapvető informatikai, digitális és programozási készségek. A Corvinus Egyetem és a Morgan Stanley között régóta fennálló együttműködés jó példa arra, hogyan készítik fel a következő nemzedéket a pénzügy új, digitális korszakára. Más intézményekben, például a BME-n is kialakítottak IT-laborokat, és támogatják a magyar egyetemeket a tudományos versenyeken való részvételben. A gyakornoki programjaikban folyamatosan száznál több gyakornok dolgozik a vállalatnál, ebből a technológiai részlegnél ötvenen vannak.