Az NMHH megállapította, hogy a Magyar Telekom több esetben jogsértően fizettetett az ügyfelekkel kártérítést a szolgáltatáshoz szükséges eszközök (set top boxok, routerek és azok tartozékaik) leadása miatt. A telekommunikációs cég általános szerződési feltételeiben szerepel ugyan, hogy fix összegű, úgynevezett átalány-kártérítést számíthat fel, ha az előfizető a szerződés megszűnése után nem adja vissza a rendelkezésére bocsátott, a szolgáltató tulajdonában álló technikai eszközt, azonban a Telekom ezt a díjat 468 alkalommal már leadott eszközök után is felszámolta.
A Telekom jogszabályt sértett azzal is, hogy - a helyszíni ellenőrzéseken - hét ügyfélszolgálati helyszínből hat esetében nem tette lehetővé a technikai eszközök személyes leadását.
Az NMHH - tizenötmillió forintos bírság kiszabása mellett - kötelezte a szolgáltatót a jogsértések megszüntetésére, és intézkedési terv kidolgozását írta elő, amelyben a szolgáltatónak rendelkeznie kell arról, hogyan és mikor kompenzálja a megkárosított ügyfeleket. Emellett a Telekomnak felül kell vizsgálnia a 2016. március 30-át megelőző egy évben kibocsátott átalány-kártérítési számláit is.