A Nielsen Közönségmérés legújabb adatai alapján 2018 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan még mindig több mint 5 órát töltött a tévékészülékek előtt, ami az egy évvel korábban mért adatokhoz képest 3 perccel több.
A tévénézők körében a filmek és a szórakoztató műsorok voltak a legnépszerűbbek, ezek a tévénézési idő több mint felét tették ki. Emellett az élő sportközvetítések nézettsége is kifejezetten kedvezőnek mondható - áll az Invitel közleményében, amely szerint különösen igaz ez a nagy világversenyek, nemzetközi sportesemények idején.
A nézők saját bevallásuk szerint rangos nyári sportversenyek idején tévénézési idejük közel 20 százalékát töltik sportközvetítések megtekintésével és ez főként annak köszönhető, hogy igenis szeretünk otthoni környezetben, családi, vagy baráti körben szurkolni.
Az Invitel nemrégiben publikált Sport minden felületen című felmérése szerint is a közvetítések fogyasztásának tipikus helyszíne a saját otthon: a válaszadók többsége (58 százaléka) leginkább itt szeret sporteseményeket nézni, ha pedig a program mégis másképp alakul, akkor jellemzően az ismerősökhöz, barátokhoz mennek.
A kutatás során megkérdezettek többsége sporteseményt kizárólag csak élőben nézne szívesen és az élő sportközvetítések esetében 84 százalékuk a tévécsatornákat jelölte meg legfontosabb hozzáférési pontként.
Az Invitel sportkutatása szerint a válaszadók közel háromnegyede vallja, hogy tévézéskor nagyon fontos számára a HD minőség, főleg a gazdag vizuális élmények miatt.
Az Invitel úgy látja, egyre tudatosabbá válnak a magyar tévénézők is, ugyanis egyre jobb minőségű kép- és hang sugárzására képes televíziókat vásárolnak. A Nielsen szerint például a magyar háztartásokban az elmúlt egy évben közel 10 százalékponttal nőtt a HD-adás vételére alkalmas televíziókészülékek száma: mintegy 72 százalékuk már rendelkezik úgynevezett HD ready vagy full HD készülékkel.
A HD tévék terjedésével párhuzamosan ugyanilyen ütemben nő a nagyfelbontású HD csatornákat tartalmazó televízió-előfizetések száma is. Az Invitel saját ügyfélkörben végzett felmérése szerint a cég tévészolgáltatásra előfizető ügyfeleinek több mint kétharmada például már rendelkezik digitális előfizetéssel és HD csatornákkal, amelynek az aránya 2 évvel ezelőtt, a 2016-os nyári nagy sportversenyek idején, még csak 44 százalék volt.
Képünk forrása: Pixabay