Még 2016 márciusában indult el a Tickething, amely hazánkban elsőként hozott létre olyan másodlagos piacot a színház-, fesztivál- és koncertjegyek biztonságos keretek között értékesíthetők. A szolgáltatást már több mint tízezer regisztrált felhasználója van, ez a szám pedig a nyári fesztiválszezonban várhatóan tovább fog nőni.
A rendszer felhasználóinak száma vélhetően amiatt is gyarapodhat, hogy május elején Ausztriában is elérhetővé vált szolgáltatásuk. A cég azért ezt a piacot választotta, mert számos világhírű zenekar és előadó lép fel a szomszédos országban, melynek piaca is nagyobb és a jegyárak is magasabbak, mint itthon. Ráadásul egyelőre nincs olyan versenytárs az országban, amelyik számottevő piaci részesedést tudott volna szerezni - idézik a közleménybe Töreky Bencét, a Tickething alapítóját.
Kapcsolódó
A világon egyre nagyobb forgalma van a már megvásárolt jegyek újra értékesítésének. Szigorúan nem a jegyüzérkedésnek, mivel a másodlagos jegypiacon a feleslegessé vált belépőket adják el egymásnak a felhasználók. Iparági becslések szerint az Egyesült Királyságban például egy milliárd fontot (közel 400 milliárd forintot), az Egyesült Államokban öt milliárd dollárt (közel 1500 milliárd forintot) tesz ki a szektor forgalma.
A cég fejlődését a GB & Partners Tőkealap-kezelő segítette az általa kezelt Prosperitás Proseed Közös Magvető Kockázati Tőkealap befektetésén keresztül. A GB jelenleg négy alapot kezel 81 millió euró összértékben. Ezek közül kettő az EU JEREMIE programja alapján indított kockázatitőke-alap, míg a másik két magántőkealap. A Tickething 2016-ban bekerült a Telenor Accelerate programjába is, amely az első startup-gyorsító program Magyarországon.
Az utóbbi időben több magyar startup is a Ustream és a Prezi nyomdokain indult el. Legutóbb a szállodaiparnak bevételoptimalizáló szolgáltatást nyújtó RateMate kezdett félmillió eurós tőkebevonásba.