A korábban a streaming egyeduralkodójának számító Netflix küzd, ahogy a piacon a verseny egyre élesedik: a vállalat részvényeinek árfolyama a múlt hónapban zuhant, miután a Netflix több mint egy évtized óta először jelentett negyedéves előfizetői veszteséget. Reed Hastings, a szolgáltató vezérigazgatója még áprilisban azt mondta, hogy a vállalat nyitott arra, hogy reklámokat adjon a szolgáltatáshoz, ami sokkolta a média- és reklámipart. Hastings évekig nem volt hajlandó reklámokat elhelyezni a platformon.
„Akik követték a Netflixet, tudják, hogy elleneztem a reklámok bevezetését, és nagy rajongója voltam az előfizetés egyszerűségének. De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének” – mondta Hastings a múlt hónapban az eredményhirdetés utáni részvényesi tájékoztatón. Szerinte az árérzékenyebb, de „reklámtűrő” fogyasztók megszólításához jó megoldás lehet az új konstrukció – írja a CNN.
Hastings áprilisban hozzátette, hogy a Netflix megpróbálja kitalálni, hogyan lehetne hirdetéseket bevinni a platformra a következő egy-két évben, de úgy tűnik, hogy ez a folyamat felgyorsul. A Netflix várhatóan már idén év végén bevezeti a hirdetésekkel terhelt előfizetői csomagot.
Bár biztos, hogy a szolgáltató célja a befektetők megnyugtatása volt, de a hír mégis megijesztette a piacokat, és a Netflix részvényei a jelentést követően 1 százalékkal estek. A részvények a New York Times cikke előtt magasabb szinten álltak.
A Netflix más lépésekkel próbálja megállítani az előfizetők elszivárgását: lekorlátozzák a jelszómegosztást, vagyis hogy egy előfizető a barátainak, ismerőseinek megadja a belépési adatait. Az alkalmazottaknak szóló feljegyzés szerint a Netflix a jelszavak megosztására irányuló erőfeszítéseket akkor kezdi meg, amikor a hirdetési szint debütálását tervezi.
Márciusban a vállalat azt mondta, hogy egy éve dolgozik azon, hogy lehetővé tegye a háztartáson kívüli megosztást végző tagok számára, hogy ezt könnyen és biztonságosan tehessék meg, miközben egy kicsit többet is fizetnek.
A Netflix áprilisban arról számolt be, hogy 221 millió előfizetője van, amivel a streaming-piac vezetője, de 2022 első negyedévében 200 ezer felhasználót veszített. Ha ez nem lenne elég rossz, megjegyezte, hogy a második negyedévben várhatóan további kétmillió ügyfél elpártolásával számolnak.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!