Az amerikai piackutató, a Gartner most kiadott, második negyedéves eladásokat vizsgáló anyagának számaiból látszik, hogy a koronavírus-járvány nagyon betett a telefonértékesítéseknek világszerte. Részben a gyár- és üzletbezárások, a készlethiány valamint a gazdasági bizonytalanság következtében megcsappanó kereslet összességében 20,4 százalékkal marad el az egy évvel korábbi teljesítménytől az értékesítéseknél - derül ki a Bitport cikkéből.
A negyedév egyértelmű nyertese az Apple: ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindössze 0,4 százalékkal estek vissza. Köszönhetően annak, hogy a kínai piac korábban normalizálódni kezdett, illetve a nemrégiben megjelent, Apple-termékekhez képest olcsó iPhone SE is nagyon sikeres lett. Valamennyire pozitívnak értékelheti a negyedévet a Huawei is, amely a Samsungnál kisebb mínuszt hozott össze.
A Samsung hatalmas esett vissza, miután Indiában gyakorlatilag semmit nem tudtak értékesíteni. A Gartner szerint a második negyedévben 46 százalékkal zuhantak be az indiai eladások, nem utolsó sorban a szigorú korlátozó intézkedések miatt. Ez pedig különösen fájt az ott óriási jelenléttel bíró Samsungnak, de nem örült a Xiaomi és az Oppo sem.