A Google néhány éve el is indította saját Shopping szolgáltatását. Az EU 2017-ben arra kötelezte a vállalatot, hogy az új szolgáltatás, a piacon már működő ár-összehasonlító oldalak működését ne érintse negatívan. Ennek eleget téve, ma már Európában nem csupán az egyes webshopok használhatják a shopping hirdetési szolgáltatásait, hanem az úgynevezett az ár-összehasonlító szolgáltatók is élhetnek vele, partneri státuszban.
Az új hirdetéseket a potenciális vásárlók júniustól már itthon is láthatják bizonyos termékek esetében, a keresőmező alatti shopping szekcióban, a képek fülön, a display hálózatokon, vagy asztali gépen az oldalsó shopping dobozban.
A hirdetők számára ez a megoldás még jobb eredményeket hozhat: a reklámfelületükre csak az fog kattintani, akinek az adott termék az adott áron kellőképpen csábító. Így sokkal könnyebben érik el a határozott vásárlási szándékkal rendelkező vásárlókat, és tudják őket felületükre vonzani.
Az új Google-szolgáltatás mindezek ellenére sok kereskedő számára okozhatott némi izgalmat, hiszen nem mindenki számára volt adott a megfelelő marketinges és technológiai tudás, hogy online felületein elérhető termékeiket egyből képes legyen meghirdetni az új felületen - írja az olcsóbbat.hu, amely az elmúlt hónapokban kezdte el futtatni a shopping hirdetéseket kereskedői partnerei felé. Így a folyamatos csatlakozások mellett, már több száz hazai webshop döntött úgy, hogy valódi kapacitásbővítés nélkül átláthatóan, könnyen és eredményesen használja a Google shopping új hirdetési lehetőségeit.
Az új szolgáltatás a hazai online kereskedelmi életre is nagyon hamar érezhető hatással lesz. A nyugat-európai és amerikai piacon a hagyományos Google hirdetések közel háromnegyedét vihetik, ráadásul harmadával jobb konverzióval. Így nem csak az igazi "nagy halak" járnak jól a szolgáltatással, hanem a kisebb piacokat kiszolgáló online boltoknak is egyfajta csodafegyver lehet a shopping.