Az egyik oldalról jön a nyomás, hogy aki kimarad, az életképtelen Darwin-díjas dinoszaurusz, hogy ez nem is olyan bonyolult, és hogy ez a jövő. A másik oldalon pedig ott van a sok rémtörténet elvesztegetett milliókról, horror sztorik eltünedező fejlesztőkről és kókler ügynökségekről. Az egyik szakértő a SEO-ra esküszik, a másik hirdetni akar, a harmadik meg csak a Facebook-on nyomulna. Mégis kinek higgyen az ember? - Dr. Kádas Péter, a 7Digits online marketing ügynökség alapító Partnerének cikke.
Leginkább a számoknak érdemes hinni! Az alábbiakban íme 7 tanács azoknak, akik érzik, hogy a digitális erőforrások nélkül már nem boldogulnak ugyanúgy, mint régen, ugyanakkor elveszve érzik magukat az online marketing világában és nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá. Íme az online marketing stratégiai gyorstalpaló:
1. Mérés, mérés, mérés
Ha egy dolgot jegyzel meg ebből a cikkből, akkor az ez legyen: az online marketing minden elemében mérhető - pontosan ezért működhet olyan hatékonyan. Amit lehet mérni, azt lehet optimalizálni is, amit azonban nem lehet mérni, ott legfeljebb találgatni lehet és buzgón reménykedni.
2. Olyan, mint a biciklizés
Aki új az online marketingben, az rendszerint nem mer nagy összegekkel kezdeni. Ez egy gyakori és teljesen természetes félelem az ismeretlentől, ugyanakkor sajnos veszélyes is: biciklizni sem lehet megtanulni nagyon lassan, mert az egyensúly eléréséhez kell egy bizonyos sebesség. Az online marketing is kudarcra van kárhoztatva egy bizonyos mennyiségű költés alatt, mert kevés költésből csak kevés adat származik. A jó hír, hogy minimális matematikai affinitással ez belátható, például ezen a kalkulátoron keresztül.
3. Ne lássunk mindenkibe Megváltót
Nem hozzáértő képtelen megítélni egy szakember felkészültségét - épp úgy, ahogy egy laikus az orvos által felírt gyógyszerről sem tudja megítélni, hogy a megfelelőt kapta-e? Az online marketingben csak egy dolog biztos: túl nagy terület ahhoz, hogy egyetlen ember egyformán profi legyen mindenben, ezért csapatokkal érdemes dolgozni, nem egy-egy megmondóemberrel.
4. Cél az információ
Nem szabad összemosni a célt és az eredményt. Az eredmények vezetnek el a célhoz, és aki nem érti az eredményeket, azok súlyát, jelentőségét, az sosem fogja elérni a célt. Az információ az üzletfejlesztésben komoly eredmény, profit pedig úgy lesz belőle, hogy felhasználják.
5. A tesztelés nem tevékenység, hanem szemlélet
Aki úgy gondol a tesztelésre, mint valami szükséges rosszra a marketing tevékenység beindításának legelején, az nem érti az egészet. Mindig tesztelünk - ami nem jelenti azt, hogy közben nincsenek eredmények. Mivel a piac változik, a versenytársak változnak, válságok és konjunktúrák jönnek-mennek, muszáj rugalmasan alkalmazkodni.
6. Minőség és újdonság
Online rettenetesen nagy a zaj, magas az ingerküszöb és az átlagos figyelem mindössze pár másodperc. Ezt átütni csak két módszerrel lehet: új dolgokkal (talán) és minőséggel (biztosan). Ez utóbbit sokan szubjektíven és nem az adatok alapján értelmezik - ne kövesd el ezt a hibát: minőség az, amit a piacod is annak gondol.
7. Marketing = üzletfejlesztés
Régen a marketing arról szólt, hogy "itt a termék, add el, akinek lehet". Ma már a marketingnél csapódnak le a piaci adatok, amit okos menedzsment felhasznál a termékfejlesztésben is. Különösen értékes ez az információ egy vállalkozás indítása előtt.
A szemlélet a kulcsa mindennek
Hibás szemlélettel elkezdeni az online marketinget annyit jelent, mint bekorlátozni saját magunkat néhány - nem feltétlenül profitábilis - opcióra. Amikor nekifogunk - és előbb-utóbb muszáj lesz - akkor érdemes türelmes, kitartó elemzéssel és optimalizálással hozzáállni és az adatokat helyezni egy rugalmas, alkalmazkodásra képes rendszer középpontjába. Egy kis csapat, némi türelem és egy jól megtervezett büdzsé kis hazánkban 3-6 hónap alatt is képes csodákat tenni.
A kép forrása: Pixabay